فرماندار کربلا گفت: حضور ایرانیها در کربلا بسیار منظم و با همکاری کامل با مسئولان این شهر بوده است.

تقدیر فرماندار کربلا از نظم زائران ایرانی/ حضور روزانه ۲میلیون زائر در این شهر

قدس آنلاین؛ دکتر محمد جواد حسین منکوشی در گفتگو با ستاد خبری فضای مجازی ستاد اربعین افزود: با همه وجودم بیان می کنم که زائران ایرانی به توصیه های مسئولین عراقی و متصدیان امنیتی و شهری عراق و نیز توصیه های مسئولان ایرانی توجه کردند و بسیار منضبط به زیارت پرداختند. حضور ایرانی ها در کربلا، پیروی ازسخنان معصومین علیهم السلام به ویژه امام صادق و امام حسن عسگری علیهماالسلام و نیز رهبر معظم انقلاب ایران در اهتمام به زیارت اربعین است.

وی درباره پیش بینی جمعیت موجود در کربلا گفت: از منابع مختلف آماری ورصد  ۴راه ورودی به کربلا و دوربین ها و راه های مختلفی که برای تجمیع آمار داریم اعلام میدارم روزانه  ۲میلیون زائر به غیر از ساکنان شهر، در کربلا حضور دارند.

فرماندار کربلا همچنین درباره ارتباط شهروندان ایرانی و عراقی خاطرنشان کرد: روابط بین دو ملت و شهروندان ایرانی و عراقی  یک رابطه ریشه دار و مبتنی بر عقاید دینی و احترام متقابل است.

وی افزود: دو دولت تلاش کردند تعاملات به نحو خوب ایجاد شود و روابط دوستانه، خویشاوندی و حتی قبیله ای به همراه روابط اقتصادی و فرهنگی بین دوملت و موسسات فرهنگی و دانشگاهی ریشه های مستحکمی پیدا کرده است. این رابطه دوستانه در شهروندان نیز وجود دارد و هیچ مشکلی در این زمینه نداشتیم.

فرماندار کربلا ادامه داد: ما هیچ توصیه ای بالاتر از توصیه های رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای نداریم و سخنان ایشان بهترین راهنمای عمل ما و مردم ایران است. همچنین از زائران ایرانی می خواهیم صبر را پیشه کنند و کمبودهای ما را ببخشند. مشکلاتی در زمینه برق، آب و تغذیه در مناطق دوردست داریم و تلاش می کنیم بعد از اربعین هم تا مدتی خدمات رسانی را ادامه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.