خوزستان_ معاون پارلمانی رییس جمهور در پایانه مرزی چذابه گفت: اجماع میلیون ها نفر از کشور ها و ادیان مختلف که  ارادت مندان اباعبدالله بودند ثابت کرد اربعین فقط مختص مسلمان نیست.

حماسه اربعین مختص مسلمانان نیست/ عراقی ها برادری را به اوج رساندند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور در پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در راهپیمایی باشکوه اربعین ثابت شد که تنها مسلمانان نیستند که به این سفر آمده اند تاکید کرد: در این اجماع میلیون ها نفر از کشور ها و ادیان مختلف که  ارادت مندان اباعبدالله بودند نیز حضور داشتند آنها ثابت کردند اربعین فقط مختص مسلمان نیست.
امیری  با تسلیت به همه محبین امام حسین علیه السلام و تشکر از خدام اربعین اذعان کرد: این راهپیمایی دولتی نیست و مردمی است اما دولت در ایجاد امنیت وتسهیلات،بهداشت نقش دارد، مدیریت میلیون ها زوار آسان نیست و باید از نیروهای ارتش، انتظامی، سپاه و بسیج تشکر کرد که علاوه بر مسائل امنیتی،  بهداشت، ترابری و حمل و نقل را نیز بر عهده دارند.
وی گفت:  پیاده روی اربعین هرسال نسبت به قبل باشکوه تر برگزار می شود و  با وجود دو برابر شدن زوار نحوه مدیریت و تلاش قابل تحسین دهیاران و مسئولان محلی و فرمانداران و اهالی دشت آزادگان را می رساند.
معاون پارلمانی رییس جمهور از زائرین خواست: مقررات دولت عراق را رعایت و به آن احترام بگذارند و تصریح کرد: دولتمردان کشور عراق  و نیروی های نظامی و امنیتی ، مردم و دولت این کشور  در برپایی موکب ها و پذیرایی از زائرین  تمام تلاش خود را کرده اند. آنها برادری را به اوج رساندند.
وی  خبر داد: در منطقه حضور یافته ایم تا نحوه ارائه تسهیلات را از نزدیک ببینم اظهار کرد: در این سوی مرز تسهیلات برای بازگشت به زوار به شهر های خود محیا است اما بهتر است  آنها برنامه ریزی خود را به شکلی تنظیم کنند که در بازگشت ها با تراکم جمعیتی دچار نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.