بقاع متبرکه در شش شهرستان خراسان رضوی، همزمان با روز اربعین ، میزبان پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) با عنوان «حرم تا حرم» می‌شوند.

بقاع متبرکه خراسان رضوی؛ آماده میزبانی از جاماندگان اربعین

به گزارش قدس آنلاین، ۷ بقعه متبرکه در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، کاشمر، نیشابور و گناباد، صبح شنبه ۲۷ مهرماه، همزمان با اربعین حسینی میزبان، پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) با عنوان «حرم تا حرم» می‌شوند.
پیاده‌روی اربعین حسینی «حرم تا حرم» ۲۷ مهرماه، ساعت ۶:۳۰ صبح از میدان الغدیر تا آستان مقدس امامزاده سیدمحمدمحترم(ع) مه‌ولات، ساعت ۷صبح از مرکز شهر دولت‌آباد تا آستان مقدس امامزاده سید حسین(ع) زاوه و ساعت ۸ صبح از مسجدجامع تا آستان مقدس امامزاده احمدالرضا(ع) بوری آباد در شهرستان تربت‌حیدریه برگزار می شود.
در جوار این ۳ بقعه متبرکه، سه موکب با خدمات پذیرایی، توزیع محصولات و بسته‌های متبرک فرهنگی، اقامه نماز جماعت، عزاداری، سخنرانی و مداحی میزبان جاماندگان اربعین حسینی است.
همچنین برای دومین سال پیاپی، پیاده‌روی جاماندگان کاروان اربعین حسینی در شهرستان نیشابور، ساعت ۹ صبح از مقابل تکیه ابوالفضلی به سمت بقعه متبرکه امامزاده محمد محروق(ع) و ابراهیم(ع) آغاز می‌شود.
در این شهرستان همزمان با پیاده‌روی اربعین حسینی، چهارده کمک هزینه جایزه سفر کربلا به قید قرعه به شرکت‎کنندگان و کسانیکه کلمه «اربعین» را به شماره ۵۰۰۰۲۲۰۱۰ پیامک کنند اهدا می‌گردد و در این مسیر هفده موکب از عزاداران پذیرایی می‌کنند.
جاماندگان اربعین حسینی در نیشابور پس از طی مسافت بیش از ۵ کیلومتری تکیه ابوالفضلی تا امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) به قرائت زیارت اربعین خواهند پرداخت و با مداحی مداحان اهل‌بیت (ع) به عزاداری خواهند پرداخت.
پیاده‌روی اربعین حسینی در شهرستان گناباد  شنبه ۲۷ مهرماه ساعت  ۶:۳۰ صبح از میدان فردوس گناباد به سمت بقعه متبرکه امامزاده سیدمحمد عابد(ع) کاخک و در شهرستان کاشمر از جوار آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع) تا حرم مطهر امامزاده سید مرتضی(ع) این شهرستان برگزار می شود.

منبع: ایکنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.