آتش نشانی مشهد در روز اربعین حسینی به منظور افزایش پوشش ایمنی عزاداران حسینی به حالت آماده باش درآمد.

آتش نشانی مشهد به حالت آماده‌ باش در آمد

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست معاونت عملیات آتش نشانی مشهد افزود: سازمان آتش نشانی با تمام توان خود آماده ارائه خدمات ایمنی و آتش نشانی به عزاداران در روز اربعین است و با استقرار بیش از ۵۰ آتش نشان و نجاتگر در اکیپ های سیار، شامل خودروهای سبک،  نیمه سنگین و موتور سیکلت اطفای حریق در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی و اماکن عزاداری هیات های مذهبی، تامین ایمنی عزاداران را برعهده دارد.
آتشپاد دوم محمد جواد سبحانی ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته با مدیران آستان قدس رضوی در جهت تامین مطلوب‌تر ایمنی حرم امام رضا(ع) در روز اربعین، تعدادی از بانوان آتش نشان داوطلب نیز در رواق های مشخص شده در داخل اماکن متبرکه رضوی حضور دارند.
وی ادامه داد: آتش نشانان تمام  ایستگاه های آتش نشانی نیز امروز مصادف با اربعین امام حسین(ع) در آماده باش هستند و این سازمان با بیش از ۲۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت آتش‌نشانی به طور منظم در سه لایه در خیابان های نزدیک به حرم رضوی (ع) از جمله بست های حرم رضوی، چهارراه دانش، میدان طبرسی، چهارراه شهدا، میدان بیت المقدس، چهارراه مقدم، میدان عدالت و خیابان خسروی آتش نشانان را به همراه خودرو و تجهیزات ویژه مستقر کرده است تا درصورت بروز حوادث احتمالی نیروهای امدادی با آمادگی کامل، امداد رسانی سریع‌تر را انجام دهند.
سرپرست معاونت عملیات آتش نشانی مشهد از عموم شهروندان و عزاداران خواست درصورت مشاهده هرگونه  آتش سوزی و یا حادثه‌ای  با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند و ضمن حفظ خونسردی، نوع حادثه، وسعت و آدرس دقیق محل آن را به ستاد فرماندهی آتش نشانی اعلام کنند.

۴۶ ایستگاه و سه پایگاه آتش نشانی در شهر مشهد و دو ایستگاه نیز در شهرک های صنعتی توس و کلات به صورت مستقل فعالیت می کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.