ایلام- درحالی‌که مراسم اربعین پایان‌یافته و بازگشت زائران به میهن اسلامی طی دو روز گذشته شدت گرفته است اما ارائه خدمات نه‌تنها کاهش نیافته بلکه با شدت و جدیت بیشتری از طرف مسئولان و در مرز مهران دنبال می‌شود.

مدارس ایلام میزبان زائران /شیوع بیماری شایعه است

قدس آنلاین-گروه استان ها:بنا بر پیش‌بینی مسئولان موج دوم بازگشت زائران در روزهای یک‌شنبه تا چهارشنبه با ازدحام شدیدی در مهران روبرو خواهد شد و لذا در این راستا تمهیدات لازم برای استراحت، استقبال و هم‌چنین جابجایی زائران اربعین اندیشیده شده است.

مدارس ایلام میزبان زائران

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام در همین رابطه بابیان اینکه تمامی مدارس مسیر تردد زائران اربعین حسینی در شهرهای مختلف این استان آماده اسکان زائران اربعین هستند اظهار کرد: با توجه به‌شدت گرفتن موج بازگشت زائران اربعین حسینی از عتبات عالیات، از ظرفیت مدارس برای اسکان زائران استفاده می‌شود.

اسفندیار رستم زاد اظهار کرد: در این زمینه از ظرفیت نمازخانه‌های مدارس، خوابگاه‌ها، خانه‌های معلم و سایر مراکز رفاهی برای اسکان زائران استفاده می‌شود و این فضاها برای اسکان زائران آماده هستند.

به گفته وی، همچنین به‌منظور خدمات‌دهی هرچه بیشتر به زائران مدارس شهر مهران نیز به مدت سه روز از چهارشنبه هفته جاری و یکشنبه و دوشنبه هفته آینده تعطیل و آماده پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی است.

ایجاد استراحت گاه در پایانه برکت

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ایلام  نیز از فراهم‌سازی زمینه اسکان زائران در پایانه برکت شهر مهران خبر داد.

جواد بیگ‌محمدی بیان کرد:  اردوگاه اسکان اضطراری زائران با ظرفیت سه هزار نفر نیز از ابتدای ایام اربعین حسینی در مرز مهران برپاشده است.

وی ادامه داد: با توجه به موج بازگشت زائران اربعین حسینی و حجم بالای تردد علاوه بر این اردوگاه، استراحتگاه پایانه برکت نیز به پتو و موکت تجهیز شده تا زائران در صورت نیاز به استراحت در این فضاها بپردازند.

وی اظهار کرد: این اردوگاه جنب پایانه برکت و با برپا کردن ۱۲ تخته چادر گروهی با ظرفیت هر چادر ۲۵۰ نفر دایر شده و آماده اسکان زائران است.

شایعه شیوع بیماری

باوجوداینکه بنا بر اظهارات بسیاری از زائران مراسم اربعین امسال به‌رغم استقبال بی‌نظیر با ازدحام بیشتری همراه بود اما ارائه خدمات به دلیل تجارب گذشته بانظم بیشتری همراه بود اما این ارائه خدمات با شایعاتی نیز همراه شد که شیوع بیماری ویروسی مشکوک از همین دست خبرها بود.  

گفتنی است در طی دو روز گذشته برخی شایعات در شبکه‌های اجتماعی استان ایلام خبر از شیوع بیماری ویروسی در بین زائران اربعین حسینی دادند که البته رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام این موضوع را رد کرد.

دکتر کریمیان در این رابطه توضیح داد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مشاهده بیماری ویروسی(آنفلوانزا) در میان زائران متعدد در مرز مهران مشاهده نشده است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان ایلام ادامه داد: عوامل شبکه بهداشت و درمان قالب گروه‌های پزشکی ثابت و سیار در پایانه مرزی مهران مستقر هستند و هرگونه موارد مشکوک را سریع بررسی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: برخی موارد مشکوکی نیز در میان زائران مشاهده‌شده که پس از نمونه‌برداری و انجام آزمایش مشخص شد هیچ مشکلی ازنظر بیماری ویروسی ندارند.

دکتر کریمیان بابیان اینکه آمادگی کامل برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران و مراکز درمانی استان ایلام وجود دارد، اضافه کرد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان آمادگی کامل برای ارائه هرگونه خدمات پزشکی و درمانی به زائران رادارند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی مبنی بر بستری شدن زائران اربعین حسینی به دلیل بیماری در بیمارستان‌های استان ایلام نداشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و فصلی، بروز برخی بیماری‌ها ازجمله سرماخوردگی اجتناب‌ناپذیر است که نمی‌توان این موارد را بیماری ویروسی نامید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.