حرم مطهر رضوی در روز اربعین حسینی مملو از زائران و مجاورانی است که از کاروان عشق و سفر کربلا جا مانده و آمده اند دلتنگی‌هایشان را در محضر مولایشان، علی‌بن موسی‌الرضا(ع) تسکین بخشند.

حرم امام رضا(ع)؛ مامنی برای جاماندگان کاروان عشق

به گزارش قدس آنلاین، در اربعین شهادت امام حسین (ع) و همزمان با نمایش دلدادگی عاشقان حسینی در کربلای معلی، حرم ثامن الحجج (ع) نیز میزبان زائرانی از اقصی نقاط کشور است که پا به آستان ملائک پاسبان رضوی نهاده اند تا مراسم سوگواری و عزاداری حادثه جانکاه عاشورا را در این صحن و سرا برپا دارند.

امروز همزمان با اربعین حسینی در حرم رضوی بسیاری از زائرانی که در جستجوی جایی برای تسکین دلتنگی‌شان بودند، دلشان را دخیل بسته اند به پنجره فولاد؛ جایی که بغضشان ترک بخورد و این قطعه از بهشت اکنون مامنی شده که این جاماندگان از صحنه شور و دلدادگی سفر، می توانند دل‌ها و قدم‌هایشان را راضی کنند و شرقی ترین نقطه ایران اسلامی را ملجائی برای  عرض ارادت و عزاداری بدانند.

حرم امام رضا (ع) از دیشب میعادگاه عزاداران، نوحه خوانان و ذاکران اهل بیت (ع) است که در این صحن و سرا به مرثیه سرایی و عزاداری می پردازند.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی در اعلام ویژه برنامه‌های اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) در حرم مطهر رضوی گفت: این برنامه ها از غروب روز جمعه ۲۶ مهرماه آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد افزود: مراسم عزاداری و سوگواری روز اربعین از ساعت ۱۰:۳۰ روز شنبه ۲۷ مهر ماه در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی و حجج ‌اسلام نظری‌منفرد، فرزانه و عماددخانی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ابراز کرد: مرثیه‌سرایی و عزاداری ذاکران و مرثیه‌سرایان اهل بیت(ع) عابدیها، محمدنیا، محمد گلابگیر و میثم مطیعی از دیگر برنامه‌های روز اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی است.

شریعتی‌نژاد در ادامه به برگزاری اجتماع عظیم «دلدادگان اربعین» در ظهر روز اربعین اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود و این مراسم با مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی مداحان اهل بیت(ع) ابراهیم احمدی، مشکینی و کردی همراه خواهد بود.

برگزاری مراسم عزاداری ویژه بانوان در رواق‌های حضرت زهرا(س)، حضرت معصومه(س) و دارالحکمه حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های روز اربعین بود که وی به آن اشاره و عنوان کرد: این مراسم در روز اربعین از ساعت ۹:۴۰ امروز با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و سخنرانی آغاز ‌شد و بعد از نماز ظهر و عصر با قرائت زیارت اربعین و ذکر مصیبت ذاکران اهل‌بیت(ع) ادامه پیدا می‌کند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.