۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 674874

در روز اربعین حسینی حرم و بارگاه منور رضوی مامن و ماوای جاماندگان کاروان کربلای معلی شده است.

مشهدالرضا(ع) یکدست سیاهپوش شد

به گزارشقدس آنلاین، حرم و بارگاه منور رضوی همزمان با اربعین حسینی مامن و ماوای عاشقان اهل بیت(ع) شده و جمع کثیری از زائران حسینی و جاماندگان کربلای معلی در بارگاه رضوی حضور پیدا کرده‌اند.

جمع کثیری از زائران پیاده نیز از اطراف مشهد مقدس همچنان به سوی بارگاه منور رضوی رهسپار شده‌اند و اینک در حال تشرف به بارگاه منور رضوی هستند.

کاروان‌های متعددی از زائران نیز به حرم منور رضوی مشرف شده‌اند و مردم مشهد نیز به صورت پیاده و از رواق‌های مختلف به سمت بارگاه رضوی در حال تشرف هستند.

لحظه به لحظه بر تعداد زائران بارگاه رضوی افزوده می‌شود و خیابان‌های اطراف حرم منور رضوی نیز مملو از جمعیت است.

در شب اربعین حسینی نیز انبوه عزاداران و زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت رضا(ع)، در قالب دسته‌‏های عزاداری در خیابان‌‏های منتهی به حرم رضوی در غم چهلمین شب شهادت امام حسین(ع) بر سر و سینه ‏‌زدند و حسین حسین گویان به عزاداری پرداختند.

مراسم ویژه شب اربعین سیدالشهدا(ع) نیز با حضور هزاران زائر و مجاور بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، در این ویژه برنامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی پرداخته است.

ویژه برنامه‌های روز اربعین نیز بعد از نماز صبح در حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز شده و با برنامه‌های متعدد اعم از سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، روضه‌خوانی، حلقه معرفت، قرائت زیارت اربعین و اجتماع عزاداران حسینی تا ساعت ۲۱ ادامه دارد.

اکنون نیز هیئت‌های عزاداری متعدد از معابر مختلف به سوی حرم مطهر امام رضا(ع) در حرکت هستند و با ورود به حرم مطهر به خیل عظیم سوگواران می‌پیوندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
    0 0
    السلام علیکم یا اهل بیت النبوة.السلام علیک یا اباعبدالله.السلام علیک یا علی بن موسی الرضا ورحمة الله و برکاته.
  • ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
    0 0
    آجرک الله فی مصیبت جدک الحسین علیه السلام.