اردبیل - همایش پیاده‌روی جاماندگان و سوگواران حسینی خلخال همگام با راهپیمایان اربعین حسینی روز شنبه در مسیر این شهر تا امامزاده سید دانیال برگزار شد.

برگزاری همایش پیاده روی اربعین در خلخال

به گزارش قدس آنلاین؛ در این آیین عزاداران حسینی مسیر پنج کیلومتری خیابان امام خمینی (ره) شهر خلخال تا صحن مطهر امامزاده سید دانیال (ع) در حوالی روستای خانقاه سادادت را  به صورت پیاده طی کردند.

در این مراسم عزاداران حسینی در طول مسیر پیاده‌روی با سینه‌زنی و نوحه‌خوانی عزاداری کرده و همچنین ایستگاهای صلواتی برپاشده در طول مسیر از عزاداران  پذیرایی کردند.

پس از تجمع در صحن مطهر امامزاده سید دانیال سوگواری ویژه اربعین حسینی برگزار و در این مراسم حجت الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال در سخنانی از پیاده‌روی بزرگ اربعین  در مسیر نجف تاکربلا به عنوان نماد مقاومت مظلومان  عالم در برابر ضالمان جهان یاد کرد.

وی با بیان اینکه درگذشته پیاده‌روی اربعین حسینی در مسیر کربلا توسط تعداد معدودی از علما و بزرگان دین انجام می‌گرفت اظهار کرد:  این حرکت بزرگ میلیونی با  تلاش‌های صورت گرفته از سوی نظام اسلامی ایران احیا شده و امروز با حضور میلیونی مسلمان و حتی غیر مسلمان عاشق نهضت حسینی برگزار می‌شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.