قم ـ مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم گفت: از روز پنجم ماه صفر تاکنون حدود ۷۵ هزار زائر ایرانی و خارجی در مصلای قدس قم اسکان‌یافته و پذیرایی شده‌اند.

اسکان ۷۵ هزار زائر ایرانی و خارجی در مصلای قدس قم

به گزارش قدس آنلاین؛ مهدی قربانی کرم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم افزود: قم عمود اول پیاده‌روی اربعین است و در چهارمین سال افتخار میزبانی زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در قرارگاه مردمی اربعین را داریم.

وی بابیان اینکه حدود ۵۸ هزار نفر از آقایان و ۱۷ هزار نفر از بانوان از هم‌وطنان و کشورهای پاکستان، هند، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، عراق، روسیه، سوئد، تایلند و فرانسه در مصلای قدس قم پذیرایی شده‌اند، گفت: در قرارگاه مردمی اربعین برای اسکان و پذیرایی ۳۰۰ هزار نفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم خاطرنشان کرد: از جمعه‌شب موج برگشت زائران را شاهد خواهیم بود و مصلای قدس قم برای اسکان و پذیرایی از ۹ هزار نفر به‌صورت هم‌زمان آمادگی و ظرفیت داشته و مومنان خداجو می‌توانند با اهدای نذورات خود ما را در این امر یاری کنند.

وی بابیان اینکه زائران به‌محض ورود به قرارگاه اربعین پس از پذیرش در شبستان اسکان داده‌شده و با غذای گرم، میان وعده، چای و دم‌نوش پذیرایی می‌شوند، تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ مبلغ خواهر و برادر نیز امور فرهنگی قرارگاه مردمی اربعین را بر عهده‌دارند.

قربانی کرم در پایان با اشاره به ارائه خدمات رایگان درمانی و داروهای رایگان برای زائران در قرارگاه اربعین، گفت: تاکنون بیش از هفت هزار نفر از زائران در این مجموعه از خدمات درمانی استفاده کرده‌اند و این اقدام با جدیت ادامه دارد.

قرارگاه مردمی اربعین از روز پنجم ماه صفر با حضور ۲ هزار خادم و ۱۶۰ پزشک و پرستار در مصلای قدس قم راه‌اندازی شده و تا روز پنجم ماه ربیع‌الاول به ارائه خدمات گوناگون به زائران اربعین می‌پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.