مدیریت بحران استانداری خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به فرمانداران شهرستان‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی در پی ورود سامانه بارشی جدید به استان، اعلام آماده‌باش کرد.

هشدار آماده‌باش در خوزستان با پیش‌بینی ورود سامانه بارشی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا روز شنبه روابط عمومی استانداری خوزستان، در این اطلاعیه آمده است: پیرو اطلاعیه روز۲۳ مهر امسال مبنی بر ورود اولین سامانه بارشی فصل پاییز درهفته جاری و با توجه به اطلاعیه سازمان مدیریت بحران کشور( اطلاعیه شماره ۱۰۸ در تاریخ ۲۷ مهر۹۸ سازمان هواشناسی کشور) با موضوع ورود سامانه بارشی ازغرب و شمال غرب به کشور از بعد از ظهر امروز ۲۷مهر و تشدید آن درروزهای پایانی هفته جاری دور از انتظار نیست.

همچنین با پیش بینی بارش باران گاهی با رعدوبرق ، وزش باد به نسبت شدید وکاهش محسوس دما در ارتفاعات خوزستان در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۸ و۲۹ مهر۹۸، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب ، مه آلودگی جاده های کوهستانی و سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.

علاوه بر این با پیش بینی وقوع شرایط مشابه دربرخی استانهای مجاور خوزستان ؛ لازم است فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی مربوطه ضمن آماده‌باش کامل واحدهای تابعه استانی و شهرستان نسبت به برقراری کشیک شبانه روزی اقدام و تهمیدات لازم در این زمینه را در دستور کار قرار دهند.

ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان در ادامه از شهروندان به ویژه روستاییان ، عشایر ، بیماران دارای مشکلات تنفسی وقلبی و عروقی ، کشاورزان ،دامداران، مسافران، رانندگان و افراد ساکن درمناطق مرتفع و محل های در معرض خطر سیلاب، صاعقه، تندباد، سرمازدگی و مه آلودگی خواست تا ضمن رعایت نکات ایمنی از تردد غیر ضروری درمناطق مرتفع و پرخطر درمدت یاد شده خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با اشاره به اینکه آسمان استان تا ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری با احتمال رشد ابر و بارش پراکنده و رعدوبرق به ویژه در نیمه شمالی  و شرقی استان  پیش‌بینی می‌شود، افزود: انتظار می‌رود از یکشنبه تا اواخر هفته آینده همچنان شاهد وجود ناپایداریها درهوای استان به شکل افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای به ویژه در نیمه شمالی و شرقی استان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.