جمعی از گروه‌های سرود کشور به صورت خودجوش سرودهای آوای رضوان را در مسیر نجف به کربلا اجرا کردند.

سرودهای آوای رضوان در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، مسئول واحد آوای رضوان مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس ابراز کرد: حدود ۱۰ گروه سرود با هدف بزرگداشت اربعین حسینی با اجرای سرودهای ویژه محرم و اربعین این واحد به سبک آکاپلا حال و هوای معنوی خاصی به زائران در نجف اشرف، مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی و کربلای معلی بخشیدند.

سید مجتبی ذبیحی به استقبال بی‌نظیر مردم از اجرای سرودهای آوای رضوان در میدان ساعت نجف اشاره کرد وگفت: این گروه‌های خودجوش، سرودهایی مانند چله داغ و ماه غربت و غم را در مراسم اربعین حسینی اجرا می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه سرود چله‌ داغ به تازگی به مناسبت اربعین حسینی تولید شده است، افزود: این سرود به دو زبان فارسی و عربی به سفارش مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با اجرای گروه نسیم رحمت(آوای رضوان) به سبک آکاپلا تهیه شده است.

مسئول واحد آوای رضوان بیان کرد: شعر سرود چله داغ توسط سید مهدی شفیعی(فارسی) و مرتضی حیدری آل کثیر(عربی) سروده شده و ملودی آن را احسان جوادی تنظیم کرده است.

ذبیحی با اشاره به اجرای سرود چله داغ به همت واحد آوای رضوان در مراسم نماز جمعه این هفته حرم مطهر رضوی افزود: واحد آوای رضوان به مناسبت‌های مختلف سرودی را به سبک آکاپلا تهیه می‌کند که این سرود پس از تأیید و هماهنگی با ستاد اقامه نماز جمعه‌ کشور در اختیار گروه‌های سرود همکار با آوای رضوان نیز قرار می‌گیرد تا در مراسم نماز جمعه گوشه و کنار کشور اجرا شود.

وی گفت: در بخشی از این سرود آمده است؛ «دوباره چله‌ی داغ حسین فاطمه آمد… به سویش سیل مشتاقان به شور و زمزمه آمد... شده آماده باز - صفوف لشکرش» و «تَعلّمنا مِنَ عباس فی المَیدانِ لا نَرهب... مُشاةً نَهتِفُ طول المَدا لَبیکِ یا زینب... تَعَلِّمنا الإباء - و جِئنا بِالوَلاء».

مسئول واحد آوای رضوان اضافه کرد:شعر سرود ماه غربت و غم نیز توسط جواد گنجعلی سروده شده و ملودی آن را مجید صانعی تنظیم کرده است. این اثر در قالب نماهنگ هم‌زمان با دهه اول ماه محرمبه سفارش مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تولید شده بود.

یادآور می‌شود، واحد آوای رضوان سرودهایی را با مضامین ملی و مذهبی و بهره‌گیری از موسیقی آکاپلا(شکلی از موسیقی یک یا چند نفره که برای اجرای بدون همراهی ساز ساخته می‌شود)، تولید کرده و آن‌ها را توسط گروه‌های سرود نوجوان و جوان در معابر پرتردد شهری و مراسم مختلف اجرا می‌کند. برخی از این آثار در قالب نماهنگ یا تولیدات صوتی ضبط و پخش می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.