نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه های دولتی و مردم مشهد همه امکانات را برای میزبانی از زائران در دهه پایانی صفر بسیج کنند.

امکانات مردمی و دولتی در جهت خدمات رسانی به زائران امام رضا(ع)بسیج شود

 رضا شیران خراسانی اظهار کرد: دستگاه های دولتی، شهرداری، هیئات مذهبی ، مساجد و مهمتر از همه مردم مشهد تمام امکانات خود را در دهه آخر صفر بکار بگیرند تا میزبانی شایسته ای از زائران که از سراسر کشور و حتی نقاط مختلف دنیا برای حضور در مراسم عزاداری به شهر مشهد سفر می کنند،  صورت بگیرد. 

وی ادامه داد: همچنین بر اساس مبانی دینی مجاوران نسبت به زائران وظایفی دارند و شرایطی را باید  فراهم نمایند که  زائران به نحو مطلوب در مدت زمان حضور خود  از زیارت امام رضا (ع)  بهره بگیرند. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه همدلی و همراهی مردم با دستگاه های متولی  در میزبانی از زائران  نقش تاثیر گذاری دارد ، تصریح کرد: از سمن ها و فعالان اجتماعی نیز تقاضا داریم در تقویت فرهنگ میزبانی از زائران در دهه پایانی ماه صفر مشارکت و همکاری داشته باشند و  گروه های اجتماعی  مواردی نظیر رعایت حقوق شهروندی،محبت و مهربانی به یکدیگر  را در بین شهروندان بیشتر از گذشته فرهنگ سازی کنند.

شیران خراسانی افزود: از شهروندان نیز انتظار می رود همچون سال های گذشته با مهربانی با زائران برخورد کنند و امکاناتی هر چند اندک را که به آسایش زائران کمک می کند را در اختیارزائران و یا دستگاه های متولی  قرار دهند و از طرفی حتی اگر امکاناتی نیز در اختیار ندارند با کمک های معنوی و مواردی نظیر گشاده رویی ، رعایت حقوق شهروندی ، ارائه اطلاعات درست به زائران کمک نمایند تا علاوه بر اینکه زائران از عزاداری این ایام به طور مطلوب بهره مند شوند خاطره خوبی نیز از شهر مشهد در ذهن آنها به یادگار بماند.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی  گفت: هویت شهر مقدس مشهد به وجود امام رضا (ع) است و جهت قدر دانی از این موضوع، زائران و عزاداران این حضرت باید  به بهترین شکل ممکن مورد تکریم قرار بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.