نخست وزیر انگلیس نامه امضا نشده‌ای را برای اتحادیه اروپا ارسال کرده و در آن خواستار به تعویق افتادن برگزیت شده است.

«بوریس جانسون» نامه تعویق برگزیت را به اتحادیه اروپا ارسال کرد

قدس آنلاین؛ به نقل از رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس یک نامه امضا نشده را برای اتحادیه اروپا ارسال کرده و در آن خواستار به تاخیر افتادن خروج بریتانیا از این اتحادیه شده است.

جانسون البته گفته است که شخصا به هیچ وجه خواستار تمدید مهلت قانونی برگزیت نخواهد شد.

این در شرایطی است که نمایندگان پارلمان انگلیس روز شنبه متممی را به تصویب رساندند که به موجب آن دولت این کشور باید طی نامه‌ای رسمی به اتحادیه اروپا خواستار به تعویق افتادن برگزیت تا روز ۳۱ ژانویه (۱۰ دی‌ماه) شود.

در حالی که بوریس جانسون بارها تأکید کرده است که تحت هر شرایطی تا روز ۳۱ اکتبر (۹ آبان) کشورش را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد، پارلمان انگلیس در جلسه‌ای تاریخی (نخستین جلسه‌ای که در ۳۷ سال اخیر در روز شنبه برگزار می‌شود) با ۳۲۲ رأی موافق در برابر ۳۰۶ رأی مخالف، متمم پیشنهادی «اولیور لتوین» که به متمم لتوین شهرت یافته است را تصوب کرد تا دولت بوریس جانسون با مانع تازه‌ای برای نهایی کردن برگزیت مواجه شود.

یک منبع دولت انگلیس گفت: جانسون ۳ نامه برای دونالد تاسک رئیس شورای اروپا ارسال کرده است: یک کپی از متنی که قانون موسوم به Benn Act وی را مجبور به نوشتن آن کرده است، یک نامه از سوی فرستاده بریتانیا در اتحادیه اروپا که می گوید دولت لندن از قانون تبعیت می کند و نامه سوم که در آن جانسون گفته است، هرگز درخواست تمدید مهلت قانونی برگزیت را نخواهد داد.

جانسون در نامه سوم که توسط خبرنگار فایننشال تایمز در توئیتر منتشر شده است، افزود: از زمانی که نخست وزیر شده‌ام این مساله را به طور شفاف اعلام کرده و بار دیگر امروز به پارلمان اعلام کردم که تمدید مهلت برگزیت به ضرر منافع بریتانیا و شرکای اروپایی ما است.

تاسک نیز ضمن تایید دریافت نامه از سوی جانسون، در پیامی در توئیتر نوشت: رایزنی با رهبران اروپایی را آغاز خواهیم کرد تا ببینیم چگونه باید واکنش نشان دهیم.

فرانسه: تاخیر مجدد برگزیت به نفع کسی نیست

یک منبع دیپلماتیک فرانسه تاکید کرد: تاخیر مجدد در برگزیت به نفع هیچ کسی نخواهد بود.

نمایندگان پارلمان انگلیس روز شنبه متممی را به تصویب رساندند که به موجب آن دولت این کشور باید طی نامه‌ای رسمی به اتحادیه اروپا خواستار به تعویق افتادن برگزیت تا روز ۳۱ ژانویه (۱۰ دی‌ماه) شود.

وی افزود: فرانسه با شرکای اروپایی اش مشورت خواهد کرد و در شرایط کنونی نمی تواند تصمیم بگیرد. یک توافق مورد مذاکره قرار گرفته است و این به پارلمان انگلیس بستگی دارد که آن را تصویب یا رد کند.

نشست مجلس عوام انگلیس برای بررسی توافق برگزیت

نمایندگان مجلس عوام قرار است در نشست روز دوشنبه درباره تصویب یا رد توافق جدید برگزیت بین نخست وزیر انگلیس و رهبران اروپایی بحث و تبادل نظر و رای گیری کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.