وزیر دفاع آمریکا، که امروز وارد عربستان سعودی می‌شود، در دیدار با ولیعهد این کشور درباره بحران سوریه و پرونده ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد سعودی درباره ایران و سوریه دیدار می‌کند

به گزارش  القدس العربی، منابع دیپلماتیک در ریاض اعلام کردند که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا، تور اروپایی و خاورمیانه‌ای خود را امروز- یکشنبه- با ورود به عربستان سعودی آغاز خواهد کرد.

منابع مذکور تصریح کردند، انتظار می‌رود اسپر در ریاض با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن‌سلمان» ولیعهد این کشور دیدار کند.

به گفته دیپلمات‌های سعودی، وزیر دفاع آمریکا در دیدار با رهبران سعودی حمایت کشورش از امنیت عربستان و دفاع از منافع آمریکایی در منطقه خلیج‌فارس را در مقابل هر گونه تهدیدهای منطقه‌ای و به‌ویژه از سوی ایران، مورد تأکید قرار خواهد داد. بررسی تحولات جنگ در یمن و اوضاع در سوریه در سایه مداخله نظامی ترکیه از دیگر محورهای این دیدارها خواهد بود.

منابع مذکور افزود، مارک اسپر همچنین از سربازان آمریکایی، که پیشقراولان‌شان اخیرا وارد پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» در شهر «الخرج» (۸۰ کیلومتری جنوب شرقی ریاض) شدند، دیدار خواهد کرد و سپس عازم بروکسل می‌شود تا با اعضای ناتو درباره پاره‌ای از مسائل مرتبط با جنگ علیه داعش و حل و فصل بحران سوریه گفت‌وگو کند.

طبق این گزارش، وزیر دفاع آمریکا، امروز یکشنبه به هنگام سفر به منطقه خاورمیانه به خبرنگاران گفته است، نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در شمال شرقی سوریه به غرب عراق منتقل خواهند شد.

وزیر دفاع آمریکا احتمال عملیات نیروهای نظامی این کشور در عراق و سوریه را رد نکرده است.

این نخستین بار است که یک مقام آمریکایی جزییات جابجایی نیروهای نظامی این کشور در سوریه را مطرح می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.