در روز اربعین امسال، نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته، تعداد داوطلبان ۳۱ درصد و تعداد اهداکنندگان خون ۳۴ درصد رشد داشته است.

افزایش ۳۴ درصدی اهداکنندگان خون در ایام اربعین حسینی

به گزارش قدس آنلاین، بنا به اطلاعیه سازمان انتقال خون خراسان رضوی، امسال و با توجه به سیاست‌های مدیریت اهداء خون و طرح نذر خون، در مجموع تعداد ۳۰۳ نفر به پایگاه فعال اهداء خون استان مراجعه که از این میان تعداد ۲۳۲ نفر موفق به اهداء خون شده‌اند.

بنابر این اطلاعیه، در روز اربعین امسال، نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته، تعداد داوطلبان ۳۱ درصد و تعداد اهداکنندگان خون ۳۴ درصد رشد داشته است. روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی از اهتمام مردم به این اقدام بشردوستانه و حیاتی تشکر کرده و همچنین از کاستی‌ها و محدودیت منابع مختلف در پایگاه‌ها که موجب انتظار طولانی داوطلبان یا احیاناً عدم توفیق آنان به اهداء خون شده، پوزش طلبیده است.

در این گزارش تاکید شده است که شهروندان با توجه به مدت زمان محدود نگهداری فراورده‌های خونی، نیاز همیشگی به فراورده‌های خونی و ضرورت اهداء مستمر خون، زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع)، اهداء خون را منوط به مناسبت‌های مختلف مذهبی، ملی و شرایط خاص ننمایند و با مراجعه منظم به پایگاه‌ها در همه ایام سال، مجموعه عام‌المنفعه انتقال خون را در مدیریت بهینه منابع محدود موجود و نیز تامین مطلوب ذخایر خونی بیش از پیش یاری رسانند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.