مدیر مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: تا پایان هفته بارش متناوب باران در سواحل شمالی کشور وجود دارد و دمای هوا در شمال 5 تا 8 درجه کاهش می‌یابد؛ در نقاط سردسیر شمال‌ غرب و ارتفاعات البرز مرکزی هم بارش برف دور از انتظار نیست.

کاهش دما تا 8 درجه در شمال کشور/ برف و باران در برخی مناطق ‌

به گزارش قدس آنلاین، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی شهرهای کربلا و نجف و پایانه‌های مرزی چهارگانه بیان کرد: در مرز خسروی آسمان فردا صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز سه‌شنبه نیز حاکم است.

مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ در پایانه مهران فردا آسمان نیمه‌ابری و گاهی وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز سه‌شنبه نیز در پایانه مهران حاکم است. 

وی بیان کرد:‌ در مرز شلمچه نیز آسمان طی دو روز آینده نیمه ابری،‌گاهی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان با بیان اینکه آسمان نجف طی دو روز آینده صاف خواهد بود، گفت: همین شرایط نیز در بصره حاکم است و در کربلا نیز آسمان طی دو روز آینده صاف تا کمی ابری خواهد بود. 

* سرما و برف در برخی نقاط کشور

مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از امروز تا چهارشنبه شاهد رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در شمال غرب و غرب کشور خواهیم بود و در همین مدت در استان‌های قزوین، تهران و البرز بارش پراکنده و وزش باد در ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری علاوه بر غرب، شمال غرب و استان‌های قزوین، البرز و تهران در جنوب و غرب و برخی مناطق مرکز کشور رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم داشتیم. 

ضیائیان افزود: پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری به علت افزایش وزش باد، در شمال عربستان و جنوب عراق، ما در خوزستان و ایلام پیش‌بینی وقوع گرد و خاک داریم. 

مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز تا پایان هفته بارش متناوب باران و وزش باد در سواحل شمالی کشور وجود دارد و دمای هوا در بخش‌های شمالی کشور 5 تا 8 درجه کاهش می‌یابد، همچنین در ارتفاعات و نقاط سردسیر شمال‌ غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف دور از انتظار نیست. 

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز نیمه‌ابری، گاهی بارش پراکنده و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین فردا آسمان تهران نیمه‌ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه دما فردا در تهران 24 و 14 درجه خواهد بود. 

مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: فردا اهواز با بیشینه دمای 35 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.