رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: در راستای تکریم زائران دهه آخر صفر طرح های ویژه بازرسی و نظارت بر فعالیت اصناف در شهر مقدس مشهد تشدید خواهد شد.

 تشدید نظارت و بازرسی صنوف مشهد همزمان با دهه آخر صفر/اصناف مشهد قدردان مجاورت با امام رضا(ع) باشند

محمود بنانژاد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: قدردانی از مجاورت با امام رضا (ع) با  خدمت صادقانه به زائران و رعایت حقوق آنها صورت می گیرد.  

وی تصریح کرد: در دهه پایانی ماه صفر ، با بهره گیری  از ظرفیت کارشناسی تمام  اتحادیه ها ، حقوق اجتماعی زائران همچون حقوق اجتماعی، حقوق شهروندی ، احترام به شخصیت ، رعایت شئون و اخلاق ، به ویژه قیمت و کیفیت کالا ها را مد نظر قرار داده و تلاش خواهیم کرد بازار آرامی را  برای زائران امام هشتم فراهم کنیم.   

رئیس اتاق اصناف مشهد افزود: اگرچه به طور غیررسمی از دو هفته قبل نظارت ها و بازرسی ها بر فعالیت اصناف در شهر مقدس مشهد تشدید شده است، اما از اول آبان ماه طرح ویژه نظارت بر فعالیت اصناف مشهد درراستای مراسم دهه آخر صفر و تکریم زائران آغاز خواهد شد و تا ۱۰آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه  این طرح علاوه بر سطح شهر مشهد در مبادی ورودی به این شهر نیز اجرا خواهد شد، تصریح کرد: در منطقه اطراف حرم مطهر و منطقه ثامن با ظرفیت کامل بازرسان اتاق اصناف و کارشناسان اتحادیه های صنفی این طرح از ساعت ۹صبح تا ۲۱اجرا خواهد شد.

بنانژاد افزود: پنج پایگاه موقت به آدرس های عرصه میدان شهداء، بین خیابان بهجت ۸ و ۱۰، نبش خیابان امام رضا۱، نبش  خیابان شیخ طوسی ۱۵ و نبش طبرسی جنوبی ۳ که با بنرهایی با عنوان رسیدگی به شکایات مردمی اصناف مشخص هستند ، در این طرح پاسخگوی زائران و مجاوران خواهند بود.

وی ادامه داد: در مبادی ورودی به شهر مقدس مشهد نیز از تاریخ ۲۸مهر در منطقه ملک آباد و ورودی جاده قوچان پایگاه های بازرسی اصناف مستقر هستند و بازرسان علاوه بر ملزم کردن واحد های صنفی به درج قیمت کالاها ، پاسخگوی شکایات مردمی نیز خواهند بود.

بنانژاد افزود: همچنین با سازمان تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان دامپزشکی نیز هماهنگی هایی صورت گرفته است تا کارشناسان خود را جهت تیم بازرسی  مشترک در شهر مشهد و بویژه در محدوده اطراف حرم مطهردر دهه آخر صفر معرفی کنند تا علاوه بر رسیدگی به فعالیت اصناف، امنیت و سلامت غذایی واحدهای صنفی همچون مواد غذایی، رستوران ها، نانوایی ها و آشپزخانه ها مورد بررسی قرار بگیرد.  

وی با بیان اینکه ۸۰درصد کالاهای اصناف اطراف حرم مطهر دارای برچسب قیمت هستند، ادامه داد: همه واحد های صنفی در راستای حقوق مصرف کننده باید برچسب قیمت را  برای همه کالا های خود نصب کنند و واحد های خدماتی نیز لیست خدمات خود با قیمت های مصوب اتحادیه را در معرض زائران قرار دهند و همچنین ملزم به صدور صورتحساب هستند که اجتناب از هر کدام از این موارد تخلف محسوب شده و قابل پیگیری خواهد بود.

بنانژاد با اشاره به اینکه قدردانی از  حضور در کنار مرقد مطهر امام رضا (ع) ، خدمت صادقانه به زائران و مجاوران آن حضرت است  که امیدواریم با نیت قربت و خالصانه  این خدمت رسانی ها صورت بگیرد، اظهار داشت: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۳۴۱۲۴ آماده دریافت نظرات و شکایت های مردمی است و به محض اینکه پیامی مبنی بر کم فروشی و یا گران فروشی صنوف را دریافت کند، بازرسان در محل حضور پیدا می کنند و مورد بررسی قرار خواهند داد. از طرفی زائران در محدوده حرم مطهر نیز شکایت ها و نارضایتی های خود از اصناف را می توانند به پایگاه های پنج گانه مستقر در این منطقه اعلام کنند  و یا از طریق تماس با شماره تلفن  ۳۱۷۳۰ موارد را گزارش کنند .

وی تصریح کرد: برخی اعضای اتحادیه ها نیز سال گذشته در دهه پایانی ماه صفر  به صورت داوطلبانه و خودجوش در مناطق مختلف شهر مشهد و خصوصا مبادی ورودی اقدام به راه اندازی ایستگاه های صلواتی کردند که انتظار می رود این حرکت امسال نیز ادامه پیدا کرده و با استقبال بیشتری مواجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.