ورزشکاران خراسان رضوی طی نیمه نخست امسال ۲۴۳ مدال طلا، ۳۰۰ مدال نقره و ۲۸۵ مدال برنز در مسابقات ورزشی کشوری، آسیایی، بین المللی و جهانی به دست آوردند.

ورزشکاران خراسان رضوی ۸۲۸ مدال رنگارنگ کسب کردند

به گزارش قدس آنلاین ؛ مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: ورزشکاران این استان در این مدت ۲۱ مدال طلا در مسابقات بین المللی، ۱۲ مدال طلا در رقابت های آسیایی، هفت مدال طلا در مسابقات جهانی و ۳۰ مدال طلا در مسابقات برون مرزی کسب کردند.

فرزاد فتاحی افزود: ۲۷ مدال نقره و ۲۵ مدال برنز هم در مسابقات بین المللی، ۱۱ مدال نقره و چهار مدال برنز در مسابقات آسیایی، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز در مسابقات جهانی و ۴۰ مدال نقره و ۲۳ مدال برنز در مسابقات برون مرزی توسط پسران و دختران ورزشکار این استان به دست آمده است.

وی اظهار داشت: در این مدت همچنین ۷۵ مدال طلا، ۱۱۸ مدال نقره و ۱۲۴ مدال برنز در مسابقات داخل کشور توسط مردان و ۹۸ مدال طلا، ۱۰۲ مدال نقره و ۱۰۷ مدال برنز در مسابقات کشوری توسط بانوان این استان کسب شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت همچنین ۹ مرحله اردوی تیم ملی در این استان برگزار شده است گفت: خراسان رضوی در نیمه نخست امسال ۸۵ مسابقات کشوری و بین المللی را میزبانی کرده است.

فتاحی افزود: همچنین در بخش تیمی مردان ۳۹۵ نفر از این استان به اردوهای انتخابی دعوت شدند که ۱۲۱ نفر از آنان به عضویت تیم ملی در آمدند و ۱۱۴ نفر از بانوان استان هم به اردوی انتخابی تیم ملی دعوت شدند که ۶۵ نفر آنها عضو تیم ملی شدند.

وی اظهار داشت: ۶۰ خانه ورزش روستایی هم در این مدت تجهیز و بهره برداری شده که تا پایان سال جاری ۱۰۰ خانه ورزش روستایی دیگر با هزینه چهار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی گفت: تا پایان امسال همچنین ۵۰ زمین چمن مصنوعی و ۴۰ پروژه دیگر ورزشی هم تکمیل می شود و زمین چمن شماره ۲ ورزشگاه ثامن الائمه (ع) نیز تا پیش از دهه فجر امسال تکمیل و آماده بهره برداری می شود. 

فتاحی افزود: ۱۵۰ طرح نیمه تمام در این استان وجود دارد که نیازمند چهار هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی با اشاره به آمادگی واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی به صورت کامل یا مشارکتی اظهار داشت: هم اکنون برای ۱۴ پروژه از این تعداد متقاضی بخش خصوصی مشخص شده است.

وی گفت: توجه ویژه ای هم به حاشیه شهر مشهد وجود دارد که در این راستا ایجاد ۲۵ زمین چمن مصنوعی، تجهیز و بهره برداری از ۱۰ خانه محله انجام شده و تجهیز ۱۰ خانه محله دیگر تا پایان امسال انجام خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: ورزشکاران این استان پارسال ۱۵ مدال طلای آسیایی، ۳۵ مدال بین المللی و یک مدال جهانی به گردن آویختند همچنین کسب ۱۶ مدال نقره آسیا، ۳۶ مدال بین المللی و یک مدال جهانی در کنار پنج مدال برنز آسیایی و ۳۳ مدال بین المللی از دیگر افتخاراتی است که ورزشکاران برای استان به ارمغان آوردند.

وی اظهار داشت: پارسال همچنین ۱۰۹ مدال طلا، ۱۸۳ مدال نقره و ۲۰۹ مدال برنز در بخش مردان و ۱۷۰ مدال طلا، ۱۹۵ مدال نقره و ۲۲۵ مدال برنز در بخش بانوان مسابقات کشوری توسط ورزشکاران این استان کسب شد. و در مسابقات برون مرزی هم مردان این استان ۹۷ مدال و بانوان استان ۴۷ مدال رنگارنگ به دست آوردند.

۴۷ هیات ورزشی در خراسان رضوی فعالیت می کنند.

ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.