خوشبختانه در سال‌های اخیر به واسطه فیلم‌های مستند خوبی که در کشور ساخته شده، فیلمسازان ایرانی حضور پررنگی در جشنواره‌های جهانی داشته‌اند، اما این امر به تنهایی کافی نیست و برای ورود به بازارهای جهانی و فروش فیلم‌ها برنامه‌ریزی دقیق‌تری لازم است.

ورود به بازار جهانی و فروش فیلم‌ها نیازمند برنامه ریزی دقیق‌تری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، عطیه زارع کارگردان فیلم درباره‌ مراحل تولید این مستند توضیح داد: تا به حال حدود ۴۰ درصد از فیلمبرداری انجام شده است و مراحل تولید آن همچنان ادامه دارد. این فیلم ۶۰ دقیقه‌ای تولید مشترک ایران (مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی) و کشور سوئیس است.

وی در خصوص موضوع این مستند گفت: «جاهای خالی پُر شود» داستان دختری ۹ ساله است که با رسیدن به سن تکلیف و بلوغ شرعی، درصدد تعیین حضانت خود به کمک قانون است. پدر و مادرش سال‌ها پیش از هم جدا شده و هر کدام دوباره ازدواج کرده‌اند. او که در حال حاضر با پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کند، آرزوی زندگی در کنار مادرش را دارد...

زارع معتقد است که برگزاری پیچینگ در جشنواره سینماحقیقت شروع مناسبی برای تولید و عرضه سینمای مستند ایران در عرصه‌های بین‌المللی است.

وی ضمن ابراز امیدواری از ادامه برگزاری جلسات پیچینگ در جشنواره گفت: امیدوارم با این فرصت به دست آمده فیلمسازان بیشتری به ساخت فیلم‌های مطلوبشان مشغول شوند. جذب سرمایه برون‌مرزی برای ساخت فیلم مستند باعث برقراری ارتباط میان تهیه‌کنندگان، فیلم‌سازان و گستره‌ وسیع‌تری از مخاطبان می‌شود. این امر به طور مستقیم یا غیرمستقیم باعث بالا رفتن کیفیت آثار خواهد شد و سینمای مستند ایران را از در خودماندگی و انزوا رها می‌کند.

زارع با بیان این نکته که ساخت یک روایت صادقانه باید همیشه برای فیلم‌ساز در اولویت قرار داشته باشد، تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر به واسطه فیلم‌های مستند خوبی که در کشور ساخته شده، فیلمسازان ایرانی حضور پررنگی در جشنواره‌های جهانی داشته‌اند، اما این امر به تنهایی کافی نیست. برای ورود به بازارهای جهانی و فروش فیلم‌ها برنامه‌ریزی دقیق‌تری لازم است. امید آن می‌رود که با پایدار ماندن چنین جریان‌هایی شاهد حضور موثری در بازارهای جهانی باشیم.

وی در پایان با تاکید بر این که جذب سرمایه به معنای پذیرفتن هر شرایطی نیست، عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات من بلاتکلیفی در مورد نحوه ارتباطات مالی با سرمایه‌گذار خارجی، به دلیل تحریم‌ها بوده و هست که بهتر است مرکز گسترش قبل از برگزاری پیچینگ در جشنواره حقیقت پیش رو، راه‌حلی در این‌باره بیاندیشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.