فرمانده انتظامی شهرستان تایباد گفت: از 14 تا 27 مهرماه جاری 38 هزار و 647 زائر افغانستانی در قالب 230 کاروان از مرز دوغارون گذشتند و وارد ایران شدند.

ورود بیش از 38 هزار و 600 زائر افغانستانی از مرز دوغارون
به گزارش قدس آنلاین ، سرهنگ علی‌اکبر قربانی اظهار کرد: این تعداد زائر پس از طی کردن مراحل قانونی و تایید گذرنامه از طریق مرز دوغارون وارد کشور و به سمت مشهد و سپس کربلا مشرف شدند.

 
وی با اشاره به افزایش ساعت کار گذرنامه در این مدت افزود: در راستای تسهیل کار زائران و سرعت در پذیرش ورود آن‌ها ساعت کار حتی پس از اتمام ساعت اداری و تا ورود آخرین زائر ادامه داشت.
 
قربانی بیان کرد: امسال سومین سال ورود زائران افغانستانی برای تشرف به کربلای معلا از طریق مرز دوغارون است و با توجه به تمهیداتی که در جلسات متعدد انجام شد مشکلات پذیرش زائران برطرف گردید.
 
فرمانده انتظامی شهرستان تایباد ادامه داد: در این مدت روزانه به بیش از ۲۵۰۰ زائر خدمات رفاهی و فرهنگی ارائه شده، همچنین روزانه از صبح تا پایان اعزام کاروان‌ها توزیع غذا و نان گرم در موکب امام رضا(ع) انجام می‌شد.
 
وی گفت: سال گذشته در دهه پایانی صفر بیش از 31 هزار زائر افغانستانی از طریق این معبر وارد ایران شدند و برای شرکت در مراسم عزاداری اربعین، شهادت امام رضا(ع) و رحلت رسول اکرم(ص) به سمت مشهد و کربلا مشرف شدند.
 
قربانی با اشاره به ورود روزانه بیش از ۳۰۰۰ زائر افغانستانی در این ایام بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه صفر بیش از 45 هزار زائر افغانستانی برای شرکت در مراسم عزاداری‌ پایانی این ماه از طریق این معبر رسمی وارد ایران شوند. برای سهولت در پذیرش زائران گیت‌های ورودی در این مدت افزایش یافته تا زوار به آسانی تردد کنند.
 
موکب‌های مستقر در مرز دوغارون از 14 مهرماه راه‌اندازی و تا پایان مهرماه جاری به زائران افغانستانی که قصد شرکت در مراسم عزاداری این ایام را دارند، خدمات ارائه می‌کند.
 ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.