عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق بر این باور است که استقرار نظامیان تروریست آمریکایی در خاک عراق پیامدهای فاجعه‌باری برای این کشور دارد و بغداد نیز با این مسئله مخالف است.

«پیامدهای فاجعه‌بار» استقرار نظامیان آمریکایی از زبان نماینده عراقی
به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «عامر الفایز» عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق نسبت به استقرار نظامیان تروریست آمریکایی در خاک این کشور اعتراض کرد.

الفایز به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «خروج آمریکا از سوریه و اعزام این نیروها با تمام سلاحهای خود به عراق، پیامدهای فاجعه‌باری برای عراق دارد».

وی بر این باور است که پیامدهای فاجعه‌بار به خاطر وضعیت بسیار دشواری است که منطقه با آن مواجه است.

این نماینده عراقی ادامه داد: «هزار سرباز آمریکایی طی روزهای آینده، وارد عراق شده و بدون کسب موافقت‌های لازم، در اردوگاه‌های شمال و غرب عرب مستقر خواهند شد».

الفایز تصریح کرد که دولت عراق به وزیر دفاع آمریکا اعلام خواهد کرد که با حضور نیروهای خارجی در خاک عراق، مخالف است.

وی در پایان خاطرنشان کرد که پارلمان عراق نیز در جلسه بعدی، نسبت به استقرار نیروهای خارجی موضعگیری خواهد کرد.

طی روزهای گذشته چند صد نظامی آمریکا از شمال شرق سوریه خارج و وارد شمال عراق شدند.

کارشناسان بر این باورند که خروج نظامیان آمریکا با قدرت‌ گرفتن مجدد گروه تروریستی داعش در ارتباط است؛ زیرا به گفته آنان، وقتی نظامیان آمریکا خارج شوند، 12 هزار عنصر داعشی از زندان‌های شمال شرق و شرق سوریه آزاد خواهند شد.

این زندان‌ها تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه قرار دارد. در تأیید اظهارات کارشناسان، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز گذشته اعلام کرد که نیروهای متجاوز آمریکایی از زمان آغاز تجاوز ترکیه به سوریه، طی شش مرحله، حدود هزار زن داعشی را از سوریه خارج و به عراق منتقل کردند (جزئیات بیشتر).

سانا امروز نیز گزارش داد که نظامیان آمریکا 230 تروریست خارجی داعش را از از یک زندان در شهرک «المالکیه» به منطقه «الشدادی» در ریف جنوبی حسکه منتقل کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.