سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ها برای هم‌افزایی خدمت به زائران امام رضا(ع) ضروری است.

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ رسانه‌ها برای هم‌افزایی خدمت به زائران امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، مهدی رضوی‌کیا در نشست هم اندیشی مدیران رسانه‌ای استان خراسان رضوی که با موضوع خدمت به زائران دهه آخر صفر در ایام شهادت امام هشتم(ع) در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امسال طبق برنامه ریزی‌های انجام شده برنامه‌های دهه آخر صفر و شهادت امام هشتم(ع) و خدمت به زائران پیاده امام رضا(ع) با محوریت شعار «همه خادم الرضاییم» انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: رسانه‌ها و فضای مجازی شهر مشهد باید همچون شعار «الحسین یجمعنا» که برای اربعین حسینی در نظر گرفته شده است، با یک شعار واحد و مشترک وارد عرصه خدمت رسانی به زائران پیاده حرم مطهر رضوی شوند.
سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه توجه به ارائه خدمات شایسته به زائران امام رضا(ع) در عرصه‌های مختلف و ایجاد فضا برای خدمت یک امر ضروری است، گفت: باید در شهر مشهد به مسائل خدمت به زائران پیاده توجه ویژه شود و همانند پیاده روی اربعین به زائران ارائه خدمت شود.
رضوی کیا با بیان اینکه امکانات و وضعیت خدمت‌رسانی به زائران پیاده در مسیرها متفاوت است، تصریح کرد: خدمات دهه آخر صفر باید با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات موجود صورت بگیرد.
سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی افزود: پیاده روی دهه آخر صفر و ایام شهادت امام مهربانی‌ها یک چرخش هرم جمعیتی هم دارد و طبق نظرسنجی‌های انجام شده این حرکت معنوی هر سال باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بخش عمده خدمات دهی به زائران پیاده مردمی است، خاطرنشان کرد: متولی اسکان دهی در مدارس، حسینیه‌ها و ... همه از سوی مردم و با پشتیبانی خیرین صورت می‌گیرد.
رضوی کیا با بیان اینکه طبق آخرین آمار سال گذشته ۴۰۰ هزار زائر پیاده در دهه آخر صفر به مشهد آمدند، گفت: با توجه به افزایش تشرف زائران به حرم مطهر رضوی در این دهه امسال همه دستگاه ها در مشهد با محوریت شعار واحد «همه خادم الرضاییم» با رویکرد انسجام و وحدت میان نهادها و مردم به زائران پیاده امام هشتم(ع) خدمات رسانی خواهند کرد که دستگاه های رسانه‌ای نیز بر مبنای همین شعار ارائه خدمت خواهند کرد.
وی ضمن اعلام آمادگی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی برای همکاری با سایر رسانه‌ها در پوشش و انعکاس مراسم دهه پایانی ماه صفر، گفت: رسانه‌ها باید با توجه به نهادینه کردن فرهنگ میزبانی ظرفیت‌ها را در دستگاها ایجاد کنند تا بتوانیم به بهترین شکل از زائران حضرت امام رضا(ع) میزبانی کنیم.

سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: باید برای افزایش مشارکت مردم در ارائه خدمات بهتر به زائران پیاده در این ایام، اقدامات و فعالیت‌های دقیق و مشترکی با دیگر دستگاه ها در مشهد انجام دهیم.
در ادامه فرهاد رحیمی؛ معاون خبر صدا و سیمای خراسان رضوی نیز گفت: استفاده صحیح از چهره‌ها، تصاویر فرهنگی و هنرمندان در تبلیغات و میزبانی از زائران امام هشتم(ع)، توجه ویژه به اهل تسنن و نگاهشان به امام رضا(ع) از جمله از موثرترین راه‌های توجه دادن زائران به فرهنگ رضوی است.
وی با اشاره به اینکه پیاده روی دهه آخر صفر و ایام شهادت امام هشتم(ع) نشانگر وحدت و همدلی است، گفت: ما در مشهد دو مناسبت مهم داریم یکی سخنرانی مقام معظم رهبری در عید نوروز و دیگری ایام شهادت امام رضا(ع) که پوشش رسانه‌ای و بهره گیری از تمام ظرفیت ها برای نشان دادن این حرکت بسیار مهم است.
همچنین علیرضا ابوترابی؛ معاون سیمای مرکز خراسان رضوی در ادامه این جلسه گفت: باید هم‌افزایی هنری و فرهنگی مبنای خدمت رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) در دهه آخر صفر باشد.
عباس محمدیان، رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: مبنای خدمت به زائران پیاده دهه آخرصفر باید انجام وظیفه دینی و انقلابی با رویکرد جذب زائران به فرهنگ دینی و نهادینه کردن فرهنگ رضوی باشد.
وی افزود: توجه به محورهای ورودی زائران و تشکیل ایستگاه رسانه در هر کدام از مسیرها و توجه به اتفاقات و سوژه‌ها از دیگر موارد مؤثر در موفقیت رسانه‌ها در ایام دهه پایانی ماه صفر است.
وی گفت: ما باید با توجه به ظرفیت‌های محله‌های بومی وظیفه رسانه‌ای خودمان را انجام دهیم و درراستای نهادینه کردن این فرهنگ تلاش کنیم.
همچنین ابراهیم مروتی، مدیر خبرگزاری ایکنا و ایسنای خراسان رضوی نیز با بیان اینکه رفع موانع رسانه‌ای و شناخت مسائل ضد تبلیغات از ضروریات خدمت است، افزود: ما باید با تقویت مایه‌های عقلانی توجه زائران را به امام رضا(ع) جلب کنیم چرا که خدمت به زائران پیاده ایام پایانی صفر نیز نماد همبستگی است لذا همه ما با اخلاص و عشق به خدمت به مردم پذیرای زائران امام هشتم(ع) هستیم.
یادآوری می‌شود؛ در ادامه این نشست مدیران و معاونان حاضر در خصوص مشکلات و دغدغه های خبرنگاران و برنامه سازان برای پوشش برنامه‌های حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر نقطه نظرات خود را بیان کردند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.