«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان روز گذشته با «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان و هیات آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

نانسی پلوسی با اشرف غنی دیدار کرد

قدس آنلاین؛ «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان روز گذشته با «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان و هیات آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

غنی در این دیدار، از حمایت‌های مالی و سیاسی آمریکا طی ۱۸ سال گذشته از دولت افغانستان قدردانی کرد.

وی گفت: مشارکت ما با آمریکا پایدار بوده و خواهد ماند و ما خواهان حمایت واشتنگتن از افغانستان و گسترش روابط میان دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه در بخش امنیتی هستیم.

رئیس جمهور افغانستان در خصوص صلح نیز گفت: صلح برای ما اولویت دارد، صلحی که به رهبری و مالکیت افغان‌ها باشد و ارزش‌های قانون اساسی و حقوق زنان در آن حفظ گردد.

غنی همچنین تصریح کرد: چگونگی حضور ایالات متحدۀ آمریکا در افغانستان بر اساس پیمان‌های دوجانبه  بوده و در مورد ادامه حضور نظامیان خارجی در آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی وضعیت کلی امنیتی افغانستان و تهدیدات موجود را تشریح کرد و گفت: القاعده و داعش هنوز هم به عنوان تهدید جدی برای امنیت افغانستان و ایالات متحدۀ آمریکا مطرح هستند و طالبان زمینۀ فعالیت‌ها را برای گروه‌های تروریستی فراهم می‌کند و افراد غیرنظامی را هدف حمله قرار می‌دهند.

رئیس جمهور افغانستان در رابطه با برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم ما علی‌رغم تهدیدات، به پای صندوق‌های رای رفتند و نیروهای امنیتی و دفاعی ما بی‌طرفانه امنیت آن را تامین کردند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این دیدار گفت: دلیل حضور ما در افغانستان این است که زمانی طالبان میزبان تروریسم بود و آمریکا به دنبال این است که افغانستان هیچگاه به مکانی برای تروریسم تبدیل نشود. 

پلوسی به نقش زنان اشاره کرد و گفت: حفظ دستآوردها و تامین حقوق زنان افغان برای ما یکی از اولویت‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا است. 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خاطر نشان کرد: ما به دستاوردها، تعهدات و اولویت‌ها و منافع ملی افغانستان احترام گذاشته و تلاش خواهیم کرد تا این دستاوردهای مشترک حفظ شود.

این دیدار در حالی صورت گرفت که روز گذشته نیز «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده به کابل پایتخت افغانستان سفر کرد.

افزایش سفرهای مقامات آمریکایی به افغانستان در حالی صورت گرفته که کابل در انتظار نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری می‌باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.