در روزهایی که سرمربی ایتالیایی بنا به دلایل انضباطی روی نام دشتی قلم قرمز کشیده شنیده می‌شود که این بازیکن مشکلات مالی را هم بر استقلال رقم زده است.

حمیدرضا عرب/

 در روزهایی که سرمربی ایتالیایی بنا به دلایل انضباطی روی نام دشتی قلم قرمز کشیده شنیده می‌شود که این بازیکن مشکلات مالی را هم بر استقلال رقم زده است.

ماجرا از این قرار است روزی که علی دشتی با مسئولان استقلال پای میز مذاکره نشست اعلام کرد که هیچ قراردادی با سایپا ندارد. برگه تسویه حسابی که در دستش بود نیز دلالت بر صحت این ادعا داشت اما یک ماه پس از عقد قرارداد سایپا نامه ای به کمیته تعیین وضعیت ارسال کردند واز آن‌ها خواستار غرامت از باشگاه استقلال شد!

ماجرا چه بود؟ مگر دشتی برگه تسویه حساب نداشت؟ یکی از مسئولان این کمیته که نمی‌خواست نامی از او برده شود اعلام کرد که دشتی در مراجعه به کمیته تعیین وضعیت اعلام کرده که بازیکن آزاد است و هیچ قراردادی با سایپا ندارد. شواهد نیز همین را نشان می‌داد اما مسئولان سایپا امضایی از دشتی به کمیته تعیین وضعیت ارائه دادند که درآن تعهد داده بود بدون پرداخت حق رضایت‌نامه حق جدایی ندارد. در واقع این بند در اسنادی که دشتی به کمیته تعیین وضعیت ارائه داده بود وجود نداشت و استقلالی‌ها هم با استناد به درستی قراردادی که با این بازیکن منعقد کردند، قرارداد را پس از مدتی در هیئت فوتبال ثبت هم کردند و دشتی حتی در یکی از بازی‌های استقلال به میدان هم رفت. سایپایی‌ها که نه دشتی را می‌خواستند نه حاضر بودند بدون دریافت وجهی به کمیته تعیین وضعیت رضایت‌نامه بدهند در مذاکرات اولیه خود با استقلال صراحتاً اعلام کردند که دشتی کل مبلغ دریافتی اش از استقلال را باید به سایپا بدهد. ظاهراً این بازیکن با باشگاه استقلال ۸۰۰ میلیون قرارداد منعقد کرده بود. اما خواهش و تمناهای مسئولان استقلال درنهایت موجب شد تا سایپایی‌ها از خیر ۴۰۰ میلیون تومان بگذرد. حالا هم قرارشده این مبلغ در چند قسط پرداخت شود. پرسشی که نباید از آن غافل شد این است که چرا در باشگاه استقلال پی ‌در پی چنین مشکلاتی به وجود می‌آید؟ چرا در قراردادهای فی‌مابین با بازیکنان و اعضای کادر فنی کمترین آینده نگری و تحقیقی وجود ندارد؟

*تأکید استرا بر اخراج دشتی

اما دیروز استراماچونی که دشتی را از تیمش اخراج کرده است درباره کنار گذاشتن او و خالی شدن دست کادر فنی به خاطر کمبود بازیکن، گفت: یک بازیکن کمتر برای هیچ‌کس خوب نیست. ولی ارزش بازیکن به این چیزها ارتباطی ندارد. اگر بازیکنی از نظر انضباطی موردی داشته باشد، تصمیم ما درست است. ارزش و مهارت بازیکن ارتباطی به رفتار حرفه ای اش ندارد. شاید یک نفر بهترین بازیکن باشد اما رفتار حرفه‌ای نداشته باشد؛ در این صورت تصمیم من این است که از چنین بازیکنی استفاده نکنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.