شهردار مشهد گفت: مردم در صورت دیدن تخلف اصناف در چیدمان میز و صندلی در معابر، به ویژه در مکان‌های شلوغ که در عبور و مرور آن‌ها مشکل ایجاد می کند، با ذکر مورد شکایت های خود را به سامانه فارس من یا سازمان میادین گزارش بدهند.

مردم تخلف اصناف را در چیدمان غیراصولی میز و صندلی در معابر گزارش کنند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا کلائی در خصوص چیدمان میز و صندلی مقابل واحدهای صنفی گفت: طبق آیین‌نامه مصوب شورای شهر برای برخی مشاغل که دارای شرایط موجود در آیین‌نامه باشند، مجوز چیدمان میز و صندلی در معابر صادر می‌شود.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه چیدمان میز و صندلی‌ها باید فضای حائلی با پیاده‌روها داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر واحد صنفی درصد زیادی از پیاده‌رو را گرفته باشد و با نبودن بسترسازی مناسب سد معبر کرده باشد، تخلف تلقی شده و قطعا با آن برخورد می‌شود.

وی از مردم خواست در صورت دیدین تخلف‌ها به ویژه در معابر شلوغ که در عبور و مرور شهروندان مشکل ایجاد می‌کند، با ذکر مورد شکایت‌های خود را به سامانه فارس من یا سازمان میادین گزارش بدهند.

کلائی افزود: بحث سلیقه‌ای افراد در این طرح نیز مطرح می‌شود که مکانیزم‌های خودش را دارد اما بنده اعتقاد دارم برای نظم شهر باید قواعد و قوانین رعایت شود.

شهردار مشهد در خصوص این سوال شهروندان که چرا شهرداری اجازه بساط کردن در پیاده‌رو به دستفروشان نمی‌دهد اما در قبال دریافت پول اجازه چیدمان میز و صندلی به اصناف می‌دهد، گفت: وظیفه مدیریت شهری ایجاد فضایی مناسب برای عرضه کالای دست فروش‌ها است، برای قشر ضعیفی که امکان اجاره مکانی را ندارند و یا سود کالاهایشان پایین است، سازمان میادین را ملزم کرده‌ایم که مکان‌هایی تحت عنوان شب بازار، جمعه بازار و امثال آن را در اختیار شهروندان قرار بدهند.

وی با تأکید بر اینکه باید خود شهروندان در این حوزه مطالبه‌گر باشند، تصریح کرد: اگر ما بساط دست فروشی‌ها را جمع می‌کنیم، وظیفه داریم مکانی را برای آن‌ها تعبیه کنیم و اگر شهروندان مکان‌هایی را می‌شناسند که دست‌فروش‌ها می‌توانند در قالب جمعه بازار و شب بازار محصولات‌شان را عرضه کنند، حتما پیشنهاد بدهند تا همکاران‌مان اقدامات لازم را انجام بدهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.