البرز- رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه روزانه حدود یک هزار و ۵۰۰ تن زباله تر و خشک در استان البرز تولید می شود، اظهار داشت: در مناطق دهگانه شهر کرج این رقم‌ به ۸۰۰ تن می رسد که کاهش این مقدار نیازمند فرهنگ سازی و عزم جدی است.

البرزی‌ها روزانه ۱۵۰۰ تن زباله تولید می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، احمد خیری با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا در استان البرز در حال انجام است، گفت: تفکیک زباله از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا با این کار زباله های مرطوب که به ایجاد شیرابه کمک می کند کنترل و زباله های خشک مثل شیشه و کاغذ که قابلیت بازیافت دارند نیز جداسازی می شوند.

این مسئول با اشاره به راه اندازی پویشی به نام "از خودمان شروع کنیم و قاطی نکنیم" یادآور شد: ظرف چند روز آینده ایستگاه های اتوبوس و بیلبوردهای محیطی و تلویزیون های شهری نیز این پویش را دنبال می کنند.

خیری از اجرای طرح جدید دیگری در سطح استان البرز خبر داد و افزود: چند دستگاه وانت بار با استفاده از سامانه های هوشمند و اپلیکیشن های جدید جهت جمع آوری زباله های خشک با اعلام شهروندان در محل حاضر شده و اقدام به جمع آوری مواد بازیافتی می کنند.

رییس سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: طرح تفکیک از مبدا به صورت محله محور انجام شده است اما تلاش می کنیم طرح های جدید در تمام مناطق اجرا شوند و در یک منطقه به صورت پایلوت جمع آوری مکانیزه نیز صورت گیرد؛ در حال حاضر با بازنگری این طرح در مراحل شناسایی پیمانکار هستیم و باید زیرساخت های خاصی وجود داشته باشد تا ظرف دو ماه آینده اجرایی شود.

وی در پایان از شهروندان خواست به پویش های کاهش تولید زباله بپیوندند تا حجم تولید روزانه یک هزار و ۵۰۰ تن زباله در استان کاهش یابد و در پی آن محیط زیستی سالمتر برای آیندگان باقی بماند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.