رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان گفت: پروژه میقات‌الرضا(ع) این شهرستان که در محور قوچان به چناران از سال ۹۱ آغاز به کارکرده است به دلیل نبود اعتبار و نداشتن جایگاه مناسب میان مسؤولان برای در نظر گرفتن اعتبار موردنیاز مسکوت مانده است.

نبود ردیف بودجه علت مسکوت ماندن میقات‌الرضا(ع) قوچان است

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه میقات الرضا(ع) این شهرستان در ۲۳ کیلومتری محور قوچان به چناران گفت: این پروژه از سال ۹۱ از محل اعتبارات معاونت زیارت استانداری و اعتبارات داخلی کلید خورد اما پس از هشت سال به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم از محل‌های مختلف همچون تملک دارایی‌ها پیشرفت نکرده است.

حجت‌الاسلام سید عبدالحمید رحمانی حسینی با یادآوری این مطلب که متأسفانه این پروژه در میان مسؤولان این شهرستان برای پیش‌بینی اعتبارات موردنیاز جایگاهی پیدا نکرده است، بیان کرد: تاکنون چندین جلسه نیز با محوریت این پروژه برگزارشده اما موفق به تخصیص و جذب اعتبار برای به سرانجام رسیدن این پروژه نشده‌ایم.

وی یادآور شد: این پروژه از سال ۹۱ در قالب چهار فاز با پیگیری‌های مدیرکل وقت اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی کلید خورد که در فاز اول فضای مذهبی در نظر گرفته شد که ساخت مسجد و رواق‌ها در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی دارد اما بقیه فازها شروع نشده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان تصریح کرد: طی سه ماه گذشته نیز نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی بازدیدی از این پروژه داشته و گزارش مفصلی ارائه شد که قرار شد در سطح وزارتخانه‌ای پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

رحمانی با تأکید بر این موضوع که عدم تخصیص اعتبار در زمان مناسب موجب فرسایش پروژه و از بین رفتن آن می‌شود، گفت: مهم‌ترین موضوع نبود ردیف بودجه تعریف‌شده برای این پروژه است، البته در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی از محل اعتبارات استانی طی سال جاری برای پروژه در نظر گرفته شد اما مشخص نیست چه زمانی و چه میزان از آن جذب می‌شود.

وی تأکید کرد: زمانی هم سید جواد حسینی سرپرست معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی بازدیدی از این پروژه داشته و قول تخصیص اعتبار یک میلیارد تومانی را برای آن دادند اما پس از جابجایی و تغییر در معاونت زیارت، این قول هم فراموش شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.