روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: امسال هم همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) جمعا ۲۵ خودرو سبک و سنگین و ۵ دستگاه موتور سیکلت و ۵۰ آتشنشان از شب شهادت امام رضا(ع) تا روز بعد در خیابان های اطراف حرم مستقر هستند

بازدید آتش نشانی از ایستگاه های صلواتی در مشهد

محمد جواد حیدری  روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در توضیح برنامه های این سازمان در ایام دهه آخر صفر گفت: با توجه به نزدیک شدن به دهه آخر صفر و حضور کاروان های پیاده در جاده های منتهی به مشهد الرضا، تیمهای عملیاتی ایستگاه‌ها و همچنین کارشناسان اداره پیشگیری، آموزش و نظارت آتش نشانی مشهد از مراحل برپایی و همچنین اسکان زائران پیاده در موکب ها و ایستگاه های صلواتی در جاده قدیم مشهد به نیشابور و مشهد به گلبهار بازدید و سطح ایمنی این اماکن را مورد ارزیابی قرار می دهند.

حیدری اضافه کرد: با هماهنگی صورت گرفته با جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده ۲۰ نفر از بانوان آتش نشان داوطلب نیز از مکان های استقرار زائران پیاده در حومه شهر مشهد بازدید و نکات ایمنی را به آنان ارائه میدهند. هدف از انجام این بازدیدها ارتقاء سطح ایمنی این موکب ها و ایستگاه های صلواتی می باشد و آتش نشانان و کارشناسان آتش نشانی توصیه های ایمنی لازم را به متصدیان این اماکن اعلام می کنند.

وی گفت: هرساله و در این ایام و همزمان با روز شهادت امام رضا (ع) تمام ۴۹ ایستگاه و پایگاه ما در آماده باش کامل هستند. امسال هم همزمان با شب شهادت امام رضا(ع)  جمعا ۲۵ خودرو سبک و سنگین و ۵ دستگاه موتور سیکلت و ۵۰ آتشنشان از شب شهادت امام رضا(ع) تا روز بعد در خیابان های اطراف حرم مستقر هستند همچنین همکاران ما با توجه به بافت متراکم محدوده حرم رضوی از حسینیه ها و اماکن استقرار هیات در بافت پیرامونی حرم بازدیدهایی را خواهند داشت. و در شش محور ورودی به حرم مطهر استقرار حداقل ۶ دستگاه خودرو را خواهیم داشت.

حیدری افزود: و در طول جاده های منتهی به مشهد هم در محل حرکت زائران رضوی حدود ۵ دستگاه خودرو آتشنشانی مستقر خواهیم داشت تا در صورت نیاز بتوانند خدمات لازم را به زائران پیاده ارائه بدهند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.