نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برپایی ۱۲۰۰ موکب در خراسان بزرگ برای استقبال از زوار امام رضا(ع) در ایام عزای ماه صفر، این حرکت را در ادامه مسیر اربعین حسینی و موجب وحدت جهان اسلامی و سرافکندگی دشمنان برشمرد.

خراسان امام رضا میزبان جا ماندگان اربعین حسینی

به گزارش قدس آنلاین، حسین مقصودیبا اشاره به برگزاری موفق راهپیمایی با شکوه عبادی سیاسی اربعین حسینی(ع)، اظهار کرد: مراسم اربعین در سال‌های اخیر علاوه بر اینکه محور همبستگی و وحدت جهان تشیع شده است در کنار بُعد زیارتی خود، ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را هم به دنبال دارد که می‌‎توان از همه این جوانب با برنامه‌ریزی درست، بهره کافی را برد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل مثلث شوم عربستان، اسرائیل و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: در این شرایط که این جبهه خطرناک، قصد متفرق کردن جهان اسلامی به واسطه داعش و طالبان را دارد و به دنبال جا انداختن ایران هراسی و شیعه هراسی در دنیا است، اربعین نماد همبستگی، وحدت، قدرت، مهربانی و سخاوت شیعیان است که می‌تواند فتنه‌های شوم دشمن را خنثی کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اضافه کرد: در ادامه حرکت با شکوه اربعین حسینی(ع)، طی روزهای آینده مردم خراسان بزرگ به ویژه مردم سبزوار از سه منطقه داورزن، منطقه جوین و جغتای و منطقه ششتمد و روداب میزبان زائران پای پیاده امام رضا(ع) هستند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰۰ موکب در خراسان برای پذیرایی از زائران امام رضا(ع) احداث شده است، ادامه داد: در داورزن روستایی به نام صدخرو وجود دارد که نمادی از پذیرایی و میزبانی از زائران امام رضا(ع) است که به صورت شبانه روز، همه امکانات رفاهی برای زائران در این روستا برپا شده و به نوعی برگرفته از میزبانی‌های حرکت عظیم اربعین حسینی است.

مقصودی با بیان اینکه خراسان در ایام ۲۶ تا ۲۸ صفر میزبان جا ماندگان از اربعین حسینی(ع) است، گفت: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و نیروهای مسلح در کنار نهادهای مردمی مانند بسیج به دنبال استقبال و پذیرایی از زوار هستند تا این مراسم به بهترین نحو برگزار شود تا فتنه‌های دشمن در این شرایط خاموش شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اتحاد و وحدت مسلمانان در مراسم اربعین و زیارت امام رضا(ع) درس بزرگی برای آنانی است که می‌‎خواهند بین مسلمانان تفرقه بیندازند.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.