مسئول کانونهای فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان گفت: با راه اندازی پویش "منزل من هم زائرسراست" می خواهیم از ظرفیت منازل ساکنین مشهد در اسکان رایگان زائران رضوی استفاده کنیم.

سکونت رایگان زائران در مشهد با پویش "منزل من هم زائرسراست"

علی رمضانی در گفت و گو با قدس آنلاین عنوان کرد: همه ساله در ایام شهادت امام رضا(ع) جمع زیادی از محبین این امام همام از نقاط مختلف کشور و استان راهی مشهد می شوند. با توجه به حضور این جمعیت کثیر در مشهد، معمولا اماکن اقامتی خیلی زود پر شده و یا قیمت اجاره آن بسیار بالا می رود. به همین دلیل در تلاشیم با همکاری ساکنین مشهد، مشکل اسکان زائران امام هشتم(ع) درمشهدالرضا را به نحو شایسته ای رفع نماییم.

وی افزود: در سال‌های گذشته مساجد و حسینه ها، سالن‌های ورزشی، سوله ها، و اماکن عمومی برای اسکان زائرین پیاده امام رضا(ع) تدارک دیده می شد، اما امسال سعی کرده ایم با راه اندازی پویش "منزل من هم زائرسراست" از ظرفیت منازل ساکنین مشهد در اسکان رایگان زائران رضوی هم استفاده کنیم.

وی ابراز داشت: به عبارتی دیگر افرادی که تمایل به خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) را دارند اطلاعات منزل خود را در سامانه ای که به همین منظور طراحی شده، ثبت نموده و به این شکل برای اسکان زائران پیاده در منزل خود اعلام آمادگی می کنند.

وی تصریح کرد: زائران نیز می توانند با مراجعه به این سامانه مشخصات خود را ثبت کنند تا با توجه به جزئیات ثبت شده و در نظر گرفتن شرایط میزبان و مهمان، بهترین منازل موجود در سامانه برای سکونت موقت به آنها معرفی شود.

وی ادامه داد: زائرانی که قصد ثبت نام در سامانه را دارند، باید کد ۶۶ و افرادی که می خواهند منازل خود را در اختیار زوار قرار دهند، باید کد ۵۵ را به شماره ۱۰۰۰۸۸۸۰۸۰ ارسال کنند. اطلاعات زائران با توجه به زمان رسیدن و مدت حضور در مشهد، تعداد عائله‌ و ... پالایش شده و مناسب ترین منزل برای سکونت موقت آنها تعیین و معرفی می شود.

مسئول کانونهای فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: به جهت تاثیرات فرهنگی، تصمیم گرفته ایم که تنها زائرانی که به صورت خانوادگی به مشهد سفر کرده اند، بتوانند در اینگونه منازل سکونت داشته باشند.

 وی بیان داشت: این پویش مردمی به همت کانون فرهنگی زندگی شیرین زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی و با هماهنگی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی اجرا خواهد شد.

رمضانی خاطرنشان کرد: تیم پشتیبانی سامانه سعی خواهد کرد در مدت حضور و اقامت زوار، حداقل یک یا دو مرتبه با طرفین تماس داشته و اوضاع را رصد کرده تا از وضعیت میزبان و مهمان آگاه شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مجاورین بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) به شکرانه مجاورت با این امام همام، چند روزی امکانات خود را وقف زائران نمایند و خدماتی شایسته و مناسب به آنها ارایه دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    0 0
    پیامدهای فرهنگی این طرح در ابتدا بررسی شود سپس در دست اقدام صورت بپذیرد
  • حبیبی ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    سلام برای درمان پسرم عازم مشهد هستیم لطفاً اگر مکانی با این شرایط هست اطلاع بدید.یکشنبه ۱۱ اردیبهشت صبح زود میرسیم ان شاءالله
  • مریم زارعی ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    سلام به همه مسافران و مهمانان علی الخصوص میزبانان و همجواران آقام امام رضا ع ما خانواده ی ۶ نفره هستیم و خیلی دوست داریم به زیارت اقا بیاییم اما از لحاظ مکان مشکل داریم اگر جایی باشه خیلی عالی میشه و ما میتونیم مهرماه امسال بعد از برداشت محصول به زیارت بیاییم
    • Zakisa ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      0 0
      سلام شما میتونید میدون طبرسی خونه باقیمت مناسب و نزدیک حرم پیدا کنید