رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد گفت: ۸۰۰ زائر پیاده رضوی که در قالب ۱۴ کاروان درچهار روز اخیر در مسیر تشرف به مشهدالرضا از مسیرهای زمینی گناباد در حرکت هستند در این شهر اسکان یافته و مورد پذیرایی قرار گرفتند.

۸۰۰ زائر پیاده رضوی در گناباد اسکان یافتند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسن تقوی‌مند  گفت: جمعیت زائران پیاده رضوی از شهرستانهای بیرجند، قاین و فردوس در خراسان جنوبی به سمت مشهد در حرکت هستند. آنها در ایستگاههای میقات‌الرضا شامل بقعه امام‌زاده محمدعابد در شهر کاخک و امام‌زاده احمد در بیمرغ و مرقد علامه بهلول در گناباد اسکان یافتند و از امکانات پذیرایی به خصوص اطعام سه وعده غذای گرم و استحمام برخوردار شدند.

وی ادامه داد: دو هزار و ۵۵۰ عدد غذای گرم طی چهار روز گذشته بین کاروان‌های زائران پیاده عبوری از مسیر گناباد توزیع شدند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد گفت: سال گذشته در مجموع ۸۰۰  زائر پیاده امام رضا (ع) در دهه آخر صفر از شهرستان‌های مختلف استان خراسان جنوبی به هنگام عزیمت به سمت مشهد مقدس از گناباد عبور کرده و پذیرایی شدند و پیش بینی می شود این میزان طی سال جاری به حدود دو هزار زائر پیاده در قالب ۳۷ کاروان افزایش یابد.

تقوی افزود: زائران پیاده علاوه بر اسکان و پذیرایی در این ایستگاه‌های میقات الرضا (ع) از برنامه های فرهنگی و معدنی شامل مشاوره های اعتقادی، نماز جماعت و سخنرانی های مذهبی برخوردار می شوند.

زائران پیاده حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) طی دهه آخر ماه صفر هر سال در قالب دسته های عزاداری برای عرض تسلیت و سوگواری از نقاط مختلف کشور عازم مشهد مقدس می شوند.

اوج این عزاداری‌ها در روز ۲۸ صفر روز رحلت حضرت رسول اکرم (ص)  و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و روز ۳۰ صفر همزمان با شهادت امام رضا (ع) است.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.