وزیر امور خارجه درباره اعلام آمادگی‌اش برای سفر به عربستان گفت: همیشه آماده بودیم به کشورهای همسایه برویم و دست ایران همواره به سمت کشورهای منطقه دراز بوده است.

ظریف: همیشه آماده بودیم به کشورهای همسایه برویم

قدس آنلاین: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در حاشیه بازدید از کارخانه‌ نوآوری آزادی در تهران و در پاسخ به این پرسش که اظهاراتی به نقل از شما در گفتگو با المسیره یمن منتشر شده درباره آمادگی برای سفر به عربستان برای حل اختلافات و اینکه آیا اتفاق جدیدی رخ داده که چنین اظهاراتی را بیان می‌کنید؟ عنوان کرد: نه اتفاق خاصی نیفتاده است. ما همیشه آماده بودیم به کشورهای همسایه برویم و کماکان این آمادگی را داریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: دست جمهوری اسلامی همیشه به سمت کشورهای منطقه دراز بوده و اگر زمینه فراهم و در کشورهای همسایه ما آمادگی باشد که همکاری کنند، حتما این آمادگی را خواهیم داشت.

وی همچنین درباره بازدید از این کارخانه گفت: امروز بسیار خوشحال شدم که جوانانی را دیدم که هر کدامشان می‌توانند توفیق بسیار زیادی در بازارهای جهانی داشته باشند. امیدوارم دولت بتواند موانعی که تحریم‌های غیرمنطقی و ظالمانه آمریکا برای حضور فعال‌تر این عزیزان در صحنه بین‌المللی ایجاد کرده، بردارد.

ظریف در عین حال یادآور شد: البته  آنگونه که من این جوانان توانمند را می‌بینم، آنها خودشان این موانع را برمی‌دارند و دنیا احساس می‌کند بهره‌ نبردن از این توانمندی‌ها یک ضرر برای خودشان است و انشاءالله این راه باز خواهد شد. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.