خراسان شمالی- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: تکمیل شبکه فاضلاب بجنورد نیازمند۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که تامین قسمتی از این هزینه ها به حمایت صنایع و خرید پساب بازمی گردد.

تکمیل شبکه فاضلاب بجنورد نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامحسین ساقی در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجتمع پتروشیمی خراسان در کنار شهر بجنورد قراردارد و از آب با کیفیت زیرزمینی برای رفع نیاز خود استفاده می کند در حالی که حتی یک مرتبه برای استفاده از پساب با این شرکت وارد مذاکره نشده است.

وی افزود: صنایع بزرگ دیگر استان از جمله آلومینای ایران در جاجرم و نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هم باید به مصرف آب دست اول خاتمه داده و در اجرای پروژه های فاضلاب مشارکت و سرمایه گذاری داشته باشند. 

ساقی در ادامه با اشاره به تعهد ۱۰ درصدی آب و فاضلاب خراسان شمالی در راستای بهره برداری از تصفیه خانه‌ها در سال جاری در کشور بیان داشت: با تکمیل و بهره‌برداری از تصفیه خانه‌های اسفراین، آشخانه و شیروان بخش مهمی از عقب‌ماندگی خراسان شمالی در حوزه فاضلاب شهری جبران خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی به بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شیروان واشاره کرد و گفت: با جبران بخشی از عقب ماندگی های بهره برداری فاضلاب در استان امیدواریم به پوشش ۵۸ درصدی تصفیه فاضلاب برسیم.

وی همچنین با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۳۲ حلقه چاه جهت اجرا جانمایی شده است تصریح کرد: از این تعداد ۲۴ حلقه چاه حفاری و وارد مدار نیز شده است.

ساقی ادامه داد: در سال جاری نیز مهم‌ترین برنامه پیش روی این شرکت تقویت مخازن است به طوری که در حال حاضر ۵۹ هزار متر مکعب مخزن در ۱۶ نقطه استان در حال اجرا است و بسیاری از آنها تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

ساقی در پایان با اشاره به کیفیت آب شرب برخی از مناطق بجنورد نیز گفت: کیفیت آب شرب روستاهای حاشیه‌ای شهر بجنورد همانند باغچق، علی آباد، ینگه قلعه، کلاته آذرسا و محمد علی پهلوان پایین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.