عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت، واشنگتن از طریق انتقال نیروهای خود از سوریه به عراق در تلاش است بار دیگر عناصر تروریستی داعش را به عراق بازگرداند.

نماینده عراقی: هدف از انتقال نظامیان آمریکا به عراق، بازگرداندن داعش است

قدس آنلاین؛ «کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق، مسئله خروج نظامیان تروریست آمریکایی از سوریه و انتقال آنان به عراق را بررسی کرد.

المحمداوی به پایگاه خبری المعلومه گفت که نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه، پس از خروج از این کشور، به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق منتقل خواهند شد.

وی تصریح کرد که نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های این کشور در استان‌های الانبار و صلاح الدین مستقر خواهند شد و در این زمینه، دولت آمریکا نیز به آنان چراغ سبز نشان داده است.

این نماینده عراقی تأکید دارد که واشنگتن از رهگذر انتقال نیروهای خود به عراق در تلاش است بار دیگر عناصر تروریستی داعش را به عراق بازگرداند و آنان را در صحرای الانبار (غرب عراق) اسکان دهد.

المحمداوی ادامه داد: «واشنگتن زمان کنونی را برای خروج نظامی خود از سوریه به عراق انتخاب کرده است؛ زیرا دولت [عراق] مشغول بحران تظاهرات و خشم مردمی است».

وی در پایان خاطر نشان کرد که دولت آمریکا از رهگذر حمایت از تظاهرات در عراق در تلاش است که فرآیند سیاسی را در این کشور هدف قرار دهد و زمینه مناسبی را برای ورود تروریسم به بغداد فراهم کند.

در همین ارتباط، یک مقام امنیتی عراق دوشنبه (روز گذشته) از ورود یک هزار نظامی آمریکایی خارج شده از سوریه به استان نینوا در شمال عراق خبر داد.

این منبع گفت: «نیروهای آمریکایی در منطقه مرزی سیمالکا حضور داشتند که یک گذرگاه مرزی رابط میان استان الحسکه در سوریه با منطقه کردستان عراق است و معلوم نیست این نیروها بعدا به سمت کجا می‌روند، اما بر اساس اطلاعات دریافتی بخش اعظم آنها به سمت منطقه کردستان عراق خواهند رفت».

کارشناسان تصمیم آمریکا برای خروج شمار زیادی از نیروهای خود از سوریه را در جهت حمایت از داعش می‌دانند؛ به گونه‌ای که پس از خروج آمریکا از سوریه، ۱۲ هزارداعشی زندانی از زندان‌های شبه‌نظامیان کُرد آزاد خواهند شد و واشنگتن نیز از آنان حمایت خواهد کرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.