«والریا رودریگز» معتقد است ترامپ یک جنگ کثیف و رقابتی از روی رعب و وحشت با حریف دموکرات خود آغاز کرده است.

آغاز رقابت کثیف ترامپ علیه دموکرات‌ها

قدس آنلاین؛ «والریا رودریگز» کارشناس آرژانتینی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه آمریکا از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ درگیر یک بحران سیاسی بزرگ شده است، گفت: ترامپ یک رقابت کثیف را علیه دموکرات ها برای پاک کردن وجهه خود آغاز کرده است.

 رودریگز افزود: این به آن سبب است که نه یک فرد سیاسی بلکه یک فرد تاجرپیشه در آمریکا به قدرت رسیده است. در تحلیل بین الملل این موضوع، چنین فردی «خارج از گود » خوانده می شود.

وی تأکید کرد: یعنی فردی مثل ترامپ متعلق به دنیای سیاست نبوده و به دنیای تجارت تعلق دارد. در ابتدای امر جمهوری خواهان، طالب وی بودند چون می دانستند که او می تواند مانند یک بازیگر قوی برای جلب آرای مردم آمریکا عمل کند، لذا از او حمایت کردند. البته نه بدان معنی که ترامپ صد درصد مورد تایید آنها باشد.

وی افزود: اگر کمی به عقب برگردیم می بینیم بسیاری از همین جمهوری خواهان که زمانی در داخل دولت ترامپ حضور داشتند، کابینه را ترک کردند چون خود را مطابق تشکیلات قدرت ترامپ نمی دیدند.

این تحلیلگر آرژانتینی و کارشناس رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی صداوسیما در ادامه اضافه کرد: از سویی ما دموکرات ها را داریم که در تلاشند ترامپ را به پای میز محاکمه بکشانند.

وی افزود: حال باید صبر کرد و دید که آیا کنگره این موضوع را تایید می کند و در نهایت ایده استیضاح ترامپ عملی خواهد شد یا خیر. دموکرات ها با سیاست های دونالد ترامپ در موضوع «مهاجران» مخالف بوده و معتقدند افرادی که با هدف کار کردن به آمریکا مهاجرت می کنند، چرخ صنعت این کشور را می چرخانند، از این رو سیاست های ترامپ مانند کشیدن دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک از سوی دموکرات ها به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

«والریا رودریگز» در ادامه یادآور شد: همچنین دموکرات ها سیاست خارجی ترامپ را به شدت جنگ طلبانه می دانند و نگاه یک جانبه گرایانه وی را مورد نکوهش قرار می دهند و ادعا دارند که این نوع نگرش دیگر کاربردی ندارد، زیرا ما در برابر یک دنیای چند قطبی قرار گرفته ایم که در آن روسیه، چین و بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی به خوبی مسلح بوده و در زمینه اقتصاد نیز بلوک های بسیار قوی را تشکیل داده اند و حتی در سازمان ملل نیز از جایگاه خوبی برخوردارند.

وی افزود: لازم به یادآوری می دانم که چندی پیش دبیرکل سازمان ملل، آنتونیو گوترش، با تاکید بر همین چند قطبی بودن جهان اظهار کرد که باید این مسئله را تقویت نماییم. به نظر من ترامپ در شرایط فعلی به خاطر همین نگاه یک جانبه گرایانه اش تحت فشار بوده و باید نگرش خویش را تغییر دهد و دیدی صلح‌جویانه‌تر نسبت به مسائل بین المللی داشته باشد. او به خاطر همین فشاری که می بیند، سعی دارد حریف خود را رسوا کند تا خود را از این بحران سیاسی برهاند.

رودریگز با اشاره به توئیتی که ترامپ به تازگی منتشر کرده است، گفت: ترامپ در این توئیت تحقیقات مذکور دموکرات ها را یک کودتا علیه دولت خود قلمداد نموده است؛ کودتایی که حقوق ملت آمریکا را نشانه گرفته است. وی با انتشار این توئیت سعی در مظلوم نمایی خود دارد. این که وی هدف این به اصطلاح کودتا قرار گرفته است.

کارشناس آرژانتینی تاکید کرد: باید توجه داشت که محاکمه سیاسی ابزاری است که قانون اساسی آمریکا آن را به رسمیت شناخته است و این مسئله در سه مقطع تاریخی آمریکا اتفاق افتاده است. مورد اول اندرو جانسون، مورد دوم ریچارد نیکسون و در نهایت مورد سوم بیل کلینتون سه رئیس جمهور آمریکا بودند که مورد این محاکمه سیاسی قرار گرفتند.

وی افزود: حال ترامپ می تواند از این حیث چهارمین رئیس جمهور باشد. در میان این سه تن ریچارد نیکسون قبل از آنکه رسماً محاکمه شود از قدرت کناره گرفت. تلاش قبلی دموکرات ها در این باره ناکام ماند، ولی این بار فکر می کنم شرایط قدری پیچیده تر است. این یک ابزار قضایی قابل قبول است و گفته ترامپ یعنی کودتا نمی تواند واژه صحیحی باشد. درهر صورت این مسئله می تواند در جامعه آمریکا تشویش و نگرانی ایجاد کند.

 این تحلیلگر سیاسی در پایان گفت: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  در سال آینده برگزار خواهد شد. در شرایطی که هنوز رقابت انتخاباتی آغاز نشده است، ترامپ یک جنگ کثیف و رقابتی از روی رعب و وحشت را با حریف دموکرات خود آغاز کرده است.

«والریا رودریگز» یادآور شد: دونالد ترامپ در کارنامه خود ایجاد ۱۱۷ هزار شغل جدید را داراست، نرخ بیکاری در آمریکا به شدت کاهش یافته است. اگر به این موارد توجه داشته باشیم شاید فکر کنیم که ترامپ برنده انتخابات خواهد بود، اما باید گفت هنوز برای اظهار نظر در این رابطه خیلی زود است، هنوز رقابت های انتخاباتی شروع نشده است ولی متاسفانه ترامپ یک رقابت کثیف را علیه دموکرات ها برای پاک کردن وجهه خود آغاز کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.