خراسان شمالی- مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور گفت:جشنواره کارتون و کاریکاتور خراسان شمالی قابلیت بین‌المللی شدن دارد

جشنواره کارتون و کاریکاتور خراسان شمالی قابلیت بین‌المللی شدن دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، سید مسعود شجاعی طباطبایی ضمن ابراز خرسندی از تلاش دوستان و هنرمندان برجسته این خطه، به اتفاق‌های خوبی که در حوزه کارتون و کاریکاتور این خطه رقم خورده است، اشاره و تصریح کرد: رویدادهای هنری در حوزه کاریکاتور آن قدر پُررنگ بوده است که کاریکاتوریست‌های ایرانی و خارجی به خوبی خراسان شمالی را می‌شناسند و این به راحتی به دست نمی‌آید، مگر با دقت نظر بالای دست اندرکاران جشنواره.

وی به مزیت‌های این جشنواره در خراسان شمالی نسبت به دیگر جشنواره‌های کاریکاتور در نقاط مختلف پرداخت و حضور هنرمندان جوان حتی در داوری‌ها و آغاز فعالیت قبل از پایان یافتن هر دوره از جشنواره را به واسطه گام برداشتن برای شناسایی استعدادها و تعامل مستمر با آن‌ها تا معرفی ظرفیت‌ها اتفاق مبارکی دانست که نمی‌توان نادیده گرفت.

وی بهره‌گیری از مجله کارتون که در آن آخرین اخبار و رویدادها از زبان کاریکاتوریست‌ها مطرح می‌شود را از اقدامات ارزنده در این جشنواره که به جذابیت کار افزوده است، عنوان کرد.

وی خاطرنشان می‌کند: در واقع جشنواره کاریکاتور توانسته است بسترساز شکوفایی استعدادها باشد و ظرفیت‌های مختلف را در عرصه ملی معرفی کند.

شجاعی با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان بر این باور که وقت آن رسیده است تا این جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار شود و در این راستا باید موضوعاتی متناسب با فضای بین‌المللی در نظرگرفته شود.

 این مقام مسئول، با بیان این که مقام معظم رهبری سال‌هاست نگاه جدی نسبت به نسل جوان دارند، بنابراین وظیفه ماست که نسبت به این مقوله توجه جدی داشته باشیم، تصریح کرد: یکی از اتفاق‌های موثر در این راستا، بهره‌گیری از زبان هنر است و در این میان، زبان کارتون و کاریکاتور، به واسطه این که از صراحت خاصی برخوردار، زبان ویژه‌ای است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد هنرمندان کارتونیست نسبت به دیگر شاخص‌های هنری مهجور واقع شدند، از این روی موظف هستیم تا توجه جدی‌تری داشته باشیم، زیرا در تحقق بیانه نقش مسئولان پُررنگ تر است.

وی خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کرد که اغلب هنرمندان ما و در اصل افتخارآفرینان اصلی عرصه کارتون و کاریکاتور جوانان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.