«چرخ» در چهل‌وسومین قسمت از فصل ششم، ساعت 19 امروز، سه‌شنبه 30 مهر، موضوع جنجالی «انتقال آب دریای خزر به استان سمنان و فلات مرکزی» را بررسی خواهد کرد.

صفر تا صد انتقال آب خزر به سمنان در «چرخ»

قدس آنلاین: به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت از برنامه‌ی تلویزیونی «چرخ»، محمود حاج‌زمان، مجری-کارشناس میزِ طبیعت برنامه، با مهندس مجید محمدحسینی (مدیر طرح در شرکت مهاب قدس) و دکتر مهدی فصیحی هرندی (کارشناس سیاست‌گذاری آب) به‌عنوان موافقان و مخالفان طرح انتقال آب خزر گفت‌وگو خواهد کرد.
در چند روز گذشته سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرد این سازمان با اجرای کلی طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان موافقت کرده است اما مشروط بر اینکه اگر مجری به تعهدات خود در روند اجرا عمل نکند، بر اساس سند محضری که به امضای دو طرف (مجری و سازمان حفاظت محیط زیست) خواهد رسید، سازمان حفاظت محیط‌زیست روند اجرا را متوقف خواهد کرد. این موافقت سازمان حفاظت محیط‌زیست با واکنش منابع طبیعی، نمایندگان مجلس و کارشناسان بسیاری روبه‌رو شده است. هر چند که وزارت نیرو می‌گوید راهی به جز انتقال آب خزر نداریم و سازمان حفاظت محیط‌زیست آن را تایید می‌کند اما بعضی کارشناسان می‌گویند که در بخش کشاورزی حداقل سالانه ۱۵ میلیارد متر مکعب آب قابل صرفه‌جویی است.
گزارش بهزاد یوسفی موزه طبیعت و حیات‌وحش دارآباد یکی دیگر از بخش‌های چهل‌وسومین قسمت فصل ششم برنامه‌ی «چرخ» است.
مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.