رییس کمیته استیناف گفت: ضعف حقوقی باشگاه پرسپولیس و اشتباه استراتژی این باشگاه، شجاع خلیل‌زاده را روی تیغ و در بلاتکلیفی قرار داده است.

پرسپولیس وضعیت «شجاع خلیل زاده» را بدتر کرد

قدس آنلاین: ایران ورزشی نوشت: تعلیق یک جلسه محرومیت شجاع خلیل‌زاده، روز یکشنبه یعنی صبح روز بازی پرسپولیس مقابل پیکان اعلام شد. عارف غلامی هم بعد از درخواست مشابه باشگاه استقلال به کمیته استیناف، صبح دیروز (دوشنبه) و در فاصله چند ساعت مانده به بازی این تیم با سایپا رأی تعلیق یک جلسه محرومیت خود را دریافت کرد. با این تفاوت که شجاع خلیل‌زاده نتوانست تیمش را در مسابقه این هفته همراهی کند و علاوه بر این یک جلسه محرومیت تعلیقی هم برایش ماند اما عارف غلامی با پیگیری‌‎های باشگاه استقلال، حتی با وجود اعلام حکم در روز بازی در لیست تیمش قرار گرفت و برای استقلال گل هم زد! مشکل از چیست؟ آیا این اتفاق و اعلام آرا در روز بازی‌های این دو تیم را باید تقصیری به گردن کمیته استیناف و دیر اعلام شدن حکم‌شان بدانیم یا نوع برخورد باشگاه‌ها و ناآگاهی‌شان از برخی موارد حقوقی؟ علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف، درباره این موضوع توضیحات کاملی را ارائه می‌کند و از ضعف حقوقی باشگاهی چون پرسپولیس متعجب است!

  کمیته استیناف نتیجه رسیدگی به درخواست باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس درباره عارف غلامی و شجاع خلیل‌زاده را درست در روز بازی این دو تیم اعلام کرده است. آیا هیچ استانداردی برای اعلام آرا حداقل در فاصله یک روز مانده تا بازی‌ها وجود ندارد؟

 اجازه بدهید در این رابطه توضیحی بدهم. ما حکم شجاع خلیل‌زاده را 11 مهرماه صادر کرده بودیم و دو جلسه محرومیت او تأیید شده بود اما بر اساس قانون وقتی بازیکنی یکی از دو جلسه محرومیتش را می‌گذراند می‌تواند برای تعلیق یک جلسه باقی‌مانده، به استیناف درخواست بدهد. شجاع خلیل‌زاده هم یک جلسه محرومیتش را مقابل شهر خودرو گذراند و روز چهارشنبه ظهر درخواست باشگاه پرسپولیس به استیناف رسید.

از چهارشنبه تا یکشنبه اما زمان زیادی بود. کمیته استیناف نمی‌توانست زودتر رأی او را اعلام کند؟
 کمیته استیناف برای رسیدگی به پرونده‌ها روزهای دوشنبه تشکیل جلسه می‌دهد. مگر اینکه موضوع خاصی باشد و ما به خاطر آن اعضا را فرا بخوانیم. با توجه به تعطیلات و ایام اربعین دو نفر از اعضای ما به کربلا رفته بودند. برای فراخواندن دو عضو از کمیته هم حداقل از 24 ساعت قبل باید اعلام کنیم. به همین دلیل رسیدگی به این پرونده موکول شد به بعد از تعطیلات. روز یکشنبه صبح این پرونده را بررسی کردیم و شجاع خلیل‌زاده را مستحق تعلیق یک جلسه محرومیتش دانستیم و رأی اعلام شد.

در بعضی خبرها به اشتباه آمده بود که محرومیت لغو شده و شما هم در مصاحبه‌ای به این موضوع واکنش نشان داده بودید.
 بله. باید به این نکته توجه داشته باشید که محرومیت شجاع خلیل‌زاده و عارف غلامی لغو نشده است. تعلیق به معنای بخشش نیست. به این معنی است که این بازیکنان تا پایان فصل حتی اگر کوچکترین تخلفی مرتکب شوند. حتی در حد توبیخ کتبی یا جریمه، آنگاه این محرومیت تعلیق شده به اجرا درمی‌آید.
در واقع حالا شجاع خلیل‌زاده نه تنها هر دو جلسه محرومیتش را گذرانده بلکه یک جلسه محرومیت تعلیقی هم دارد!
 ضعف حقوقی باشگاه پرسپولیس و اشتباه استراتژی این باشگاه، شجاع خلیل‌زاده را روی تیغ و در بلاتکلیفی قرار داده است. طوری که از حالا تا پایان فصل، او هر تخلفی مرتکب شود، باید این یک جلسه محرومیت تعلیقی را هم بگذراند.

احتمالاً آن زمان که این محرومیت بخواهد اعمال شود، باز هم کمیته استیناف با انتقادهای زیادی از سوی پرسپولیسی‌ها مواجه خواهد شد.
 چرا ضعف باشگاه‌ها را به گردن کمیته استیناف می‌اندازید؟ چطور باشگاه استقلال پیگیر درخواستش برای عارف غلامی بود و توانست حکم او را بگیرد و بازی‌اش دهد اما پرسپولیس اصلاً پیگیری نکرد. باشگاه پرسپولیس وقتی دید که نمی‌تواند بازیکنش را بازی دهد، حداقل می‌توانست درخواستش را از کمیته استیناف پس بگیرد تا محرومیت تعلیقی برای بازیکنش نماند اما باشگاه استقلال حتی این کار را هم انجام نداد!

اتفاقاً عده‌ای می‌گویند شما رأی عارف غلامی را هم روز بازی صادر کردید که تفاوتی بین استقلال و پرسپولیس قائل نشده باشید.
  اینطور نیست. باشگاه استقلال درخواست خود برای تعلیق محرومیت غلامی را یکشنبه ارائه کرد و صبح روز بازی‌اش پرونده از کمیته انضباطی به دست ما رسید. تا بررسی کردیم و انجام شد ساعت 14:30 بعد از ظهر بود. تفاوت استقلال و پرسپولیس در این بود که باشگاه استقلال پیگیر بود. بازیکن را به اردو برده بودند که به محض تعلیق محرومیت، بازی‌اش دهند. باشگاه پرسپولیس حداقل 50 درصد باید احتمال می‌داد که با درخواستش موافقت شود! ما که نگفته بودیم بازیکن از حضور در اردو و همراهی تیم هم محروم است. فقط نمی‌توانست مسابقه بدهد! اگر بازیکن تیمی شرایط بازی ندارد، به ما ارتباطی ندارد.
پس شما به هیچ عنوان با اعتراض باشگاه پرسپولیس موافق نیستید؟
 زمانی یک باشگاه می‌تواند اعتراض کند که محرومیت از تماشاگر داشته باشد و این محرومیت روز بازی بخشیده شود. باشگاه می‌تواند معترض شود که به‌عنوان مثال فرصتی برای بلیت‌فروشی نداریم اما درباره محرومیت بازیکن، ما گفته‌ایم محرومیت از همراهی در مسابقه. نگفته‌ایم که در اردو هم نیاید.

به نظر شما این به دلیل ناآگاهی باشگاه پرسپولیس با موارد حقوقی است؟
 بله. متأسفانه باشگاه ناآگاهی‌اش را به هواداران هم انتقال می‌دهد. در نتیجه هوادار پرخاش می‌کند و محروم می‌شود و باز هم باشگاه و تیم متضرر می‌شوند. من تعهدی ندارم که هر زمان باشگاه بخواهد رأی صادر کنم. باشگاه باید پیگیر باشد. اینجا بانک نیست که من پشت گیشه نشسته باشم و حکم صادر کنم.
آیین‌نامه می‌گوید جلسات کمیته استیناف باید با 3 نفر تشکیل شود که یکی از این سه نفر حتماً باید رئیس کمیته و یکی معاون باشد. یعنی با سه عضو عادی هم جلسه رسمیت پیدا نمی‌کند.

ضمن اینکه جلسات ما دوشنبه‌ها برگزار می‌شود و اگر قرار باشد جلسه در روز دیگری برگزار شود، باید از روز قبل به اعضا اطلاع دهیم. وقتی پرونده به دست ما رسید دو نفر از اعضای ما رفته بودند کربلا و من ساعت 12:30ظهر باید با دو عضو دیگر تماس می‌گرفتم و می‌گفتم همین الان برای رسیدگی به پرونده بیایید؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.