کشورهای شرکت کننده در نشست امنیتی ریاض مدعی شدند که خود را ملزم به دفاع از امنیت دولت سعودی می‌دانند.

خروجی نشست امنیتی ریاض؛ حمله به تأسیسات سعودی حمله به اقتصاد جهانی است

قدس آنلاین؛ رؤسای ستاد مشترک ارتش ۱۶ کشور جهان روز گذشته (دوشنبه) در نشست امنیتی و دفاعی در ریاض شرکت کردند.

در این نشست علاوه بر رؤسای ستاد مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، نمایندگانی از مصر، اردن، پاکستان، انگلیس، آمریکا، فرانسه، کره جنوبی، هلند، ایتالیا، آلمان، نیوزلند و یونان حضور داشتند.

به نوشته روزنامه سعودی عکاظ، در بیانیه پایانی این نشست، آمده است: «حاضران بر موضع واحد خود علیه حمله و تجاوز به عربستان سعودی و عزمشان برای پاسخ به اینگونه تجاوزات که زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار می‌دهد، تأکید کردند».

این بیانیه افزود: «حاضران بشدت و با صدای رسا حوادث (۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹) و هدف قرار دادن زیرساخت‌های اقتصادی و انرژی را محکوم و حملات را تهدید مستقیم اقتصاد جهانی و بلکه تجاور به جامعه جهانی قلمداد کردند».

در این بیانیه شرکت کنندگان بدون اشاره به اقدام مصداقی یا برنامه خاصی، مدعی شدند که خود را ملزم به دفاع از امنیت دولت سعودی می‌دانند و از اقدامات سعودی‌ها در دفاع از خود حمایت می‌کنند.

 خبرگزاری رسمی سعودی (واس) نیز هدف اصلی این کنفرانس را تأکید بر امنیت دریایی و هوایی و بحث و بررسی اقدامات ادعایی ایران دانست.

ژنرال «فیاض بن حامد الرویلی» رئیس ستاد مشترک ارتش سعودی حاضر در این نشست مدعی شد که برابر تهدیدات ایران در منطقه می‌ایستد. الرویلی ایران را به دست داشتن در بحران‌های منطقه متهم کرد و مدعی شد از زمان انقلاب این کشور تاکنون، منطقه از تداوم بحران‌ها رنج می‌برد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.