خوزستان- رییس اتاق تعاون کشور در سفر به خوزستان گفت: بر خلاف قانون حق طبیعی صادرات سوخت تعاونی‌های مرزنشین به سازمان همیاری شهرداری داده شده که در جلسه با وزیر کشور موضوع به استانداری ابلاغ شده که اجازه دهند تعاونی‌های مرزنشین از حق طبیعی خود استفاده کنند.

صادرات سوخت حق تعاونی های مرز نشین است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛  بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون کشور در نشست خبری خبرنگاران در سفر به خوزستان با اشاره به اینکه تعاونی ها را به عنوان فرصت تلقی می‌کنیم و برای نیازهای کشور در زمان تحریم به آنها نیاز داریم، گفت: قطعا عملکرد آنها امنیت را دو چندان کرده و فرصت خوبی است تا نیازمندی‌های کشور را از طریق تعاونی‌ها تأمین کنیم، صادرات کشور را توسعه و ارز آوری داشته باشیم.

عبداللهی خبرداد: سال های گذشته عملکرد تعاونی ها محدود و واگذاری به بخش خصوصی خیلی از سازمان ها سخت شد، به دلیل عدم همکاری مدیران عملکرد موفقیت آمیزی در این زمینه نداشته ایم، البته قطع اعتبارات بعضی از خدمات مثل آموزشی و رفاهی باعث شده آنها نتوانند این ارگانها را نگه دارند و واگذاری آنها به بخش خصوصی تسریع یابد .

وی افزود: بعضی ها بر خلاف قانون و نقض صریح آن حق طبیعی تعاونی‌های مرزنشین در صادرات سوخت را سلب کرده اند و به سازمان همیاری شهرداری داده اند فردا در جلسه با وزیر کشور موضوع به استانداری ابلاغ شده که اجازه دهند تعاونی‌های مرزنشین از حق طبیعی خود استفاده کنند، صادرات سوخت به کشورهای همسایه و منطقه، حق طبیعی و قانونی تعاونی‌های مرزنشین است، در تلاشیم حوزه عملکرد تعاونی‌های مرزنشین را افزایش و سقف مبادلات آنها را بالاتر برده به تنوع کالاها نیز اضافه شود.

رییس اتاق تعاونی کشور با اشاره به اینکه از ۱۹۵ هزار تعاونی ثبت شده ۹۴ هزار آن فعالند، تصریح کرد: بیش از نیمی از تعاونی ها غیر فعالند که بالغ بر ۱۴ میلیون عضو را شامل می شود که اشتغالزایی آن میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده که با تراز جهانی ده درصد  جمعیت است تفاوتی ندارد.

وی اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در نظام تولید کالا در کشور داشته و احساس خلا یک نظام منسجم و متعهد و قابل مدیریت، بنابراین طراحی سامانه ای به اسم مدیریت هوشمند توزیع اقلام اساسی به تایید دستگاه زیربط رسید تا در مواقع خاص کالاهای سهمیه بندی از طریق این سامانه توزیع شود.

در این جلسه مشکلات تعاونی که مربوط به امور بانکی، نظام بانکی، امور مالیاتی، بانک مرکزی و...بررسی شد، برخی حل و فصل و برخی نیز نیاز به پیگیری در پایتخت داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.