شهردار مشهد فعال کردن شهرک سلامت، ایجاد مجتمع‌های ایستگاهی با کاربری پزشکی و ایجاد کلینیک‌های تخصصی در مناطق کم برخوردار را سه راهکار مشترک شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی برای حل مشکل تجمع مطب‌ها در خیابان احمدآباد برشمرد.

۳ راهکار شهردار مشهد برای حل مشکل ترافیک خیابان احمدآباد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا کلائی گفت: بنا به جلسه‌ای که حدود یک ماه قبل با مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم به این نتیجه رسیدیم که برای کاهش ترافیک در منطقه احمدآباد باید سراغ فضاهای جایگزین با استانداردهای لازم برویم.

وی با اشاره به اینکه برخی بیمارانی که به مطب‌ها مراجعه می‌کنند، مشهدی نیستند، افزود: از آن جایی که اکثر این مطب‌ها، حتی ساده‌ترین امکانات مانند سرویس بهداشتی هم ندارند، با برخی مسجدها در این منطقه قراردادی بسته‌ایم که مراجعه کنندگان بتوانند از سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند و هزینه‌اش را به عهده گرفتیم تا بیماران کمتر دچار مشکل شوند.

شهردار مشهد فعال کردن شهرک سلامت، ایجاد مجتمع‌های ایستگاهی با کاربری پزشکی و ایجاد کلینیک‌های تخصصی در مناطق کم برخوردار را سه راهکار مشترک شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی برای حل مشکل تجمع مطب‌ها در خیابان احمدآباد برشمرد.

کلائی خاطرنشان کرد: با احداث بخشی از کلینیک‌های تخصصی به ویژه احداث بیمارستان در منطقه قلعه ساختمان بخشی از این مشکلات خود به خود رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر اراضی ارتش، آزاد و مصوبه شورای عالی ابلاغ شود، علاوه بر پارک بزرگ ۷۲ هکتاری، اراضی انتفاعی آن در خدمت خدمات پزشکی قرار می‌گیرد.

تعیین سقف تعداد مطب‌ها در نقاط مختلف شهر، راه حل مشکل ترافیک خیابان احمدآباد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: پزشکانی که در منطقه احمدآباد مطب دارند به لحاظ موقعیت مکانی از سمت ما مجوزی دریافت نمی‌کنند و سازمان نظام پزشکی مجوز را صادر می‌کند.

حمید رضا رحیمی خاطرنشان کرد: پزشکان بعد از آماده کردن مطب و رعایت کردن استانداردهای لازم به نظام پزشکی اطلاع می‌دهند و نظام پزشکی دانشگاه را به عنوان معاونت درمان و نظارت بر درمان ملزم می‌کند که به محل مشخص شده برود تا فضای داخلی مطب و استانداردهای لازم را تایید کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته فرآیندی داشتیم که مناطق را طبقه‌بندی می‌کردیم، تصریح کرد: طبقه بندی و سقف تعداد مطب‌ها و داروخانه‌ها را براساس تراکم جمعیت تعیین می‌کرد که در اثر اعتراض و شکایت‌های مردم و نظام پزشکی این طرح در دیوان عدالت شکسته شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که دوباره به طرح طبقه‌بندی مشهد برگردیم و اجازه ندهیم در بعضی مناطق مطب دایر شود.

رحیمی با اشاره به بخش عمده‌ای از این شکایت‌ها تصریح کرد: شهرداری می‌گفت پروانه کسب فقط باید تجاری باشد که این طرح در دیوان عدالت اداری شکسته شد و پزشکان به هر تعداد می‌توانند پروانه مسکونی دریافت کنند.

وی ابراز کرد: شهرداری می‌تواند با نظام پزشکی تفاهم نامه‌ای منعقد کند تا از صدور مجوزها در برخی مناطق جلوگیری شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پیشنهاد شهردار این بود که دوباره به طرح طبقه‌بندی برگردیم، اضافه کرد: این طرح قبلا شکسته شده است و اصلا در حوزه اختیارات ما نیست و دستگاه قضایی باید در این مورد تصمیم بگیرد.

رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه علوم پزشکی شهرک سلامت را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد، پاسخ داد: ما طرح بزرگ شهرک دانش و سلامت را در اختیار پزشکان گذاشتیم و اعلام کردیم که بیایند ساختمان پزشکان را بسازند در آنجا مستقر شوند و از امکانات موجود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم به بخش خصوصی فشار بیاوریم، ابراز کرد: نظام پزشکی به عنوان مجموعه صنفی پزشکان در بخش خصوصی و شهرداری به عنوان مسؤول سازماندهی مشاغل در شهر باید با یکدیگر به تعامل برسند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه پزشکان می‌توانند در طرح دانش و سلامت زمین‌های ۹۹ ساله را اجاره کنند، از استقرار در کلینیک‌های تخصصی و استفاده از تجهیزات نیز خبر داد.

رحیمی با بیان اینکه در کلینیک مستقل سیدی کمبود پزشک متخصص داریم، اظهار کرد: اعلام کردیم که این کلینیک تمامی امکانات لازم را دارد اما پزشکان حاضر نیستند بیایند زیرا عقیده دارند کلینیک دور از تجمع مردم است!

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.