همدان _رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت : دانشجویان خارجی را سفیران فرهنگی کشور خواند و گفت: کشور ما ظرفیت بالایی در پذیرش توریسم سلامت دارد.

دانشجویان خارجی سفیران فرهنگی کشور هستند
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین رشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه دانشجویان خارجی سفیران فرهنگی کشور هستند  گفت: کشور ما ظرفیت بالایی در پذیرش توریسم سلامت دارد و زیرساخت‌های بسیار ارزشمندی در استان همدان در حوزه سلامت وجود دارد که می‌تواند این استان را به قطب توریسم سلامت تبدیل کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌سازی برای جذب دانشجوی خارجی در همدان از مطالبه ۲۵۰ میلیون تومانی دانشگاه از بیمه‌ها خبر داد.
حیدری‌مقدم اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجویان خارجی در مقاطع مختلف ایجاد شده و جذب دانشجویان با تابعیت غیرایرانی در دستور کار قرار گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد با ادامه روند فعلی و ظرفیت‌سازی بیشتر برای جذب دانشجوی خارجی شاهد تبدیل دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا به دانشگاه نسل سوم باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا درباره عقد قرارداد برای پذیرش دانشجویان خارجی گفت: هم‌اکنون تعداد دانشجویان با ملیت غیرایرانی به ۲۳۷ دانشجو رسیده که کمتر از ۲۰ نفر آنها دانشجویان بورسیه هستند.

وی با بیان اینکه با ابزارهای فعلی نمی‌توان کشور را مدیریت کرد خاطرنشان کرد: به منظور توسعه و حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و برای تولید ایده‌ها به ثروت گام بزرگی برداشته شده است.
حیدری‌مقدم اداره کلاس‌های درسی به زبان انگلیسی را یکی از برنامه‌های عملیاتی دانشکده پزشکی دانست و برنامه‌ریزی برای این موضوع را مهم خواند و گفت: برای ارتقای سطح زبان آکادمیک دانشگاهی به منظور بهبود ارتباط با دانشجویان تلاش می شود.

دانشگاه ابن سینا میزبان ۶۴ دانشگاه در «جشنواره قرآن و عترت»

سید زهرا اصغری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا  با اشاره به برگزاری مرحله نیمه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مهرماه امسال اظهار کرد: سه شنبه هفته آینده مرحله نهایی این جشنواره با حضور ۷۰۰ مهمان از ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود که طبق پیش‌بینی‌ها وزیر بهداشت و تعدادی از معاونان رئیس جمهور از مهمانان این جشنواره خواهند بود.

اصغری با تاکید بر حضور نمایندگانی از رسانه‌های کشوری برای پوشش خبری این جشنواره؛ انعکاس مطلوب رسانه‌های استان از این رویداد مهم را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد جشنواره قرآن و عترت باعث انس بیشتر دانشگاهیان با قرآن کریم و ایجاد فضای قرآنی و معنوی شود.

وی یادآور شد: نشست معاونان دانشجویی فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جزو برنامه‌های همایش پیش‌بینی شده است و این جلسه فرصتی مناسب برای ارائه توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.