گیلان- مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه بارش باران طی شش روز آینده در برخی مناطق استان شدید خواهد بود، تصریح کرد: با تداوم بارش باران تا اوایل هفته آینده خطر وقوع سیلاب و رانش زمین در گیلان وجود دارد.

خطر وقوع سیلاب و رانش زمین در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی هواشناسی گیلان ،محمد دادرس اظهار کرد: با فعالیت مجدد سامانه هوای سرد و بارشی در استان تا اوایل هفته آینده آسمان ابری و مه آلود همراه با بارندگی و رعد و برق است.

وی با اشاره به بارش ۵۸ میلی‌متری باران در ارتفاعات رحیم آباد رودسر، عنوان کرد: در املش ۲۷ میلیمتر، در لاهیجان، ماسوله و فومن ۲۳ میلی‌متر، در آستانه اشرفیه ۲۱ میلی‌متر و در نواحی جنوبی استان حدود ۱۱ میلی‌متر بارندگی گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد این سامانه ناپایدار طی شش روز آینده در نواحی شمالی و شمال غرب کشور از جمله گیلان فعال است و به تناوب بارندگی، وزش باد و رعد و برق پیش بینی می شود.

دادرس با بیان اینکه بارش باران در مدت مذکور در برخی مناطق گیلان شدید خواهد بود، تصریح کرد: با تداوم بارش باران تا اوایل هفته آینده خطر وقوع سیلاب و رانش زمین در گیلان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها، رانش و لغزش زمین دور از انتظار نیست لذا از شهروندان می خواهیم از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

فردا ارتفاع موج در نوار ساحلی به ۷۰ سانتی‌متر می رسد و در برخی از ساعات برای فعالیت های دریایی نامناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.