گیلان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه آمار به فرهنگ عمومی جامعه ما تبدیل نشده است، تاکید کرد:‌ افکار عمومی هنوز آمار را به عنوان یک تخصص نپذیرفته است.

۱۴۰۵؛ سال مدرن‌سازی نظام آماری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت برنامه ریزی گیلان ،کیوان محمدی ساختار آماری استان گیلان را بسیار مطلوب دانست و افزود: معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان‌ طی چند سال اخیر در کلیه ارزیابی‌ها جزو چهار استان اول کشور بوده است.

وی با بیان اینکه فرایندهای آماری ابلاغ شده به استان‌ها از سوی مرکز آمار ایران با دقت بسیار بالا در گیلان به انجام می‌رسد، افزود:‌ آمار و اطلاعات به دو روش تهیه شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بخشی از آمار و اطلاعات توسط کارشناسان آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در قالب سرشماری‌های پنج ساله و ۱۰ ساله و بخش دیگر سلسله آمارهایی است که تحت عنوان «آمارهای ثبتی» توسط دستگاه‌های اجرایی تهیه می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به ارتقای شاخص‌های نظام آماری کشور نسبت به گذشته، یادآور شد:‌ هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم و در حال فراهم کردن زیرساخت‌ها هستیم لذا امسال از سوی سازمان برنامه و بودجه سال «همگرایی ملی برای مدرن‌سازی نظام آماری» اعلام شده است.

محمدی مدرن‌سازی نظام آماری را نیازمند همگرایی، هماهنگی و همگامی همه سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌ها دانست و تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین در مدرن‌سازی نظام آماری اجتناب‌ناپذیر است، زیرا امروزه دنیا به سمتی در حرکت است که نادیده گرفتن فناوری‌های نوین ما را در رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده دچار مشکل می‌کند.

وی از تدوین قانون آمار ایران خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ برنامه ملی آمار نیز در شهریورماه سال ۹۷ ابلاغ شد تا مدرن‌سازی نظام آماری براساس آن شکل بگیرد و آمار از آن شکل سنتی خارج شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه نظام سنتی جمع‌آوری آمار و اطلاعات تا سال ۱۴۰۵ کنار گذاشته خواهد شد، گفت:‌ سال ۱۴۰۵ سال استقرار نظام آماری مدرن در کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.