البرز- بازیکن جوان تنیس استان البرزبا بیان اینکه البرز از حیث سخت افزاری رشد بسیاری داشته است، گفت: باید پذیرفت البرز با کمبود ورزشکار حرفه ای مواجه است و هیئت تنیس می تواند برای رفع این نقیصه ضمن طراحی مسابقات درون استانی بیشتر تنیسورها را در شرایط بازی قرار دهد.

تنیس البرز از حیث سخت افزاری رشد داشته است

علیرضا نیکنام منش در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: بدون شک امروز تنیس البرز به نسبت گذشته از لحاظ سخت افزاری به خصوص زمین های تمرین رشدی فوق العاده داشته و به نظر می رسد که باید هرچه سریع تر از این امکانات استفاده کند و با شناسایی ورزشکاران مستعد حتی به کسب رتبه های برترکشور فکر کند.

وی ضمن اشاره به فعالیت خود در رشته تنیس گفت: از ۱۵ سالگی و به مدت ۳ سال تنیس کار می کنم و در این مدت به مقام سوم دوبل زیر ۱۸ سال مسابقات جایزه بزرگ وسومی قهرمانی کشور دست یافته ام وهم اکنون رنکینگ ۲۷ کشور را در اختیار دارم.

دارنده مقام سوم تنیس دوبل جایزه بزرگ زیر ۱۸ سال کشور در خصوص چالش های این رشته گفت: تنیس رشته ای پرهزینه ای است و وجود حامی مالی برای آن از مهم ترین مسائل است این در حالی است که به عنوان یک ورزشکار انتظار حمایت بیشتری را از سوی هیئت تنیس استان دارم.

نیکنام منش تصریح کرد: ورزشکاران تنیس از حمایت چندانی از سوی هیئت برخوردار نبوده و برای شرکت در مسابقات از حساب شخصی خود هزینه می کنند که این اتفاق برازنده رشته تنیس نیست.

وی به مسابقات پیش روی خود اشاره کرد و گفت: اوایل آبان ماه مسابقات جایزه بزرگ کشور به میزبانی پرند برگزار می شود که سعی می کنم با نهایت آمادگی در این رقابت حاضر شوم.

نیکنام منش در پایان به خروجی مثبت پایگاه قهرمانی تنیس البرز اشاره کرد وگفت: مربیان توانمند و با دانشی در این مجموعه حضور دارند و با همت این عزیزان شاهد فعالیت موثر این پایگاه در استعدادیابی و ارتقا فنی بازیکنان هستیم وقطعا با حمایت های بیشتر مسئولان استان و توسعه امکانات سخت افزاری البرز می تواند حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

نقش پایگاه قهرمانی در توسعه تنیس

فرید یزدانیار از بنیانگذاران پایگاه قهرمانی تنیس البرز و مربی علیرضا نیکنام منش نیز با بیان اینکه علیرضا جز بدنه اصلی تیم ۱۶ تا ۱۸ سال تنیس البرز محسوب می شود گفت:خوشبختانه در چارچوب یک کار عملی  ومدون شاهد رشد سریع بازیکنان در البرز بوده ایم و در کمتر از ۳ سال شاهد شکوفایی و بروز توانایی جوانانی چون نیکنام منش در سطح ملی هستیم.

وی نقش پایگاه قهرمانی تنیس البرز را در این دستاورد بسیار مهم دانست و گفت: با حمایت های دکتر زارع رییس هیئت تنیس البرز شاهد راه اندازی پایگاه قهرمانی تنیس استان در دو سال اخیر بوده ایم وامروز خوشحالم که عنوان کنم این مجموعه با بهره گیری از متدهای علمی  وبرگزاری متعدد مسابقات ورویدادهای تنیس توانسته ایم روند شکوفایی استعدادها را در البرز تسریع ببخشیم.

یزدانیار با بیان اینکه به گواه آمارها بیشترین مسابقه(ایونت) را در سطح کشور داشته ایم گفت:این تلاش سبب شده بازیکنان البرزی از حضور در دیگر شهرها بی نیاز شوند و پای بازیکنان ملی پوش و مطرح به این استان باز شود.

وی در پایان اقلیم وتنوع جمعیتی کرج را برای توسعه تنیس مناسب دانست و گفت: توسعه تنیس البرز پرشتاب بوده و به اعتراف مربیان کرج از جمله شهرهایی است که بیشترین بازیکن را به کشور تزریق کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.