مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: طلاق، خشونت‌های خانگی، حاشیه‌نشینی و اعتیاد مهم‌ترین آسیب ‎های اجتماعی در استان هستند.

اعلام مهم‌ترین آسیب ‎های اجتماعی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا پوریوسف  با بیان اینکه «طی سال گذشته به نسبت سال ۹۶ در بخش طلاق در سطح استان خراسان رضوی با افزایش مواجه بودیم»، افزود: با بررسی‎های صورت‌گرفته در سه ماهه اول سال جاری، نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته در استان خراسان رضوی نرخ طلاق ۴ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی همچنین متوسط کاهش نرخ ازدواج در استان را ۱۲ درصد اعلام کرد و گفت: سال گذشته به همت افزایش توسعه مراکز اورژانس اجتماعی شاهد افزایش خدمت‌دهی به کودک‌آزاری و همسرآزاری  در استان بودیم.

وی در ادامه با بیان اینکه «معتادان متجاهر و اعتیاد از دیگر مشکلاتی هستند که آمار آن در مشهد بالاست»، افزود: سال گذشته ۹۳۸۰ نفر معتاد متجاهر در مشهد ساماندهی شدند.

پوریوسف همچنین از افزایش عملکرد ساماندهی بیش از ۳۰ درصد معتادان متجاهر در امسال خبر داد و عنوان کرد: با توجه به تاکیدات استاندار خراسان رضوی بر پیشگیری از اعتیاد تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که فعالیت‎های پیشگیری از اعتیاد را توسعه بخشیم و پیشگیری را از افراد سالم شروع کنیم.

وی با بیان اینکه طلاق، خشونت‌های خانگی، حاشیه‌نشینی و اعتیاد مهم‌ترین آسیب ‎های اجتماعی در استان هستند، گفت: با توجه به اینکه هزینه درمان و توانمندسازی فرد دارای آسیب اعتیاد بسیار بالاست، به همین خاطر باید پیشگیری و عدم ابتلا به آسیب اعتیاد را از افراد سالم، مدارس، مهدکودک‌ها، نوجوانان و جوانان شروع کنیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: شهرستان مشهد حدود ۵۰ درصد از جمعیت استان خراسان رضوی را در بر گرفته و آسیب‌های اجتماعی به خصوص کودک‌آزاری و همسرآزاری در مشهد بیشتر از شهرستان‌هاست. 

وی با بیان اینکه «برخی آسیب‌های اجتماعی به خاطر شرایط ویژه ای که شهر مشهد دارد، به این شهر تحمیل می‎شود»، یادآور شد: البته این افزایش آمار بدین‌خاطر نیست که در مشهد آسیب بیشتری داریم، بلکه شاید به این خاطر باشد که تعداد آسیب‌های شناسایی‌شده در این شهر بیشتر است.

پوریوسف با اشاره به اینکه «متوسط آسیب‎هایی که در مشهد شناسایی می شود از شهرستان‌ها بیشتر است»، گفت: به دلیل حاشیه بسیار وسیعی که در مشهد وجود دارد، آمار معتادان متجاهر در این شهر از همه شهرستان‌ها بیشتر است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.