رئیس شرکت واردات و صادرات نظامی روسیه می‌گوید این کشور برای فروش محموله‌های تازه‌ای از سامانه «اس-۴۰۰» به ترکیه، در حال مذاکره با آنکارا است.

قدس آنلاین؛ «الکساندر میخییف» رئیس شرکت «روسوبورون‌اکسپورت» که تنها شرکت دولتی روسیه در زمینه صادرات و واردات نظامی است، روز چهارشنبه از مذاکرات مسکو و آنکارا برای فروش محموله‌های تازه‌ای از سامانه «اس-۴۰۰» به ترکیه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، میخییف گفت گفت‌وگو میان مقام‌های دو کشور در این رابطه در جریان است و ممکن است تعداد سامانه‌های اس-۴۰۰ صادراتی به ترکیه، از آنچه پیشتر مقرر شده بود، بیشتر شود.

وی همچنین گفت دو کشور در مورد تولید اس-۴۰۰ در خاک ترکیه در حال مذاکره هستند و گفت‌وگو در این رابطه در «مراحل پایانی» قرار دارد.

پیشتر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفته بود که آنکارا به دنبال ایجاد خطوط تولید مشترک با روسیه برای ساخت اس-۴۰۰ در داخل ترکیه است.

گفت‌وگوهای ترکیه و روسیه حول این سامانه دفاعی در حالی در جریان است که پیش از این آمریکا بارها از قرارداد میان آنکارا و مسکو در این رابطه ابراز ناخرسندی کرده است.

واشنگتن با بیان اینکه ورود اس-۴۰۰ به ترکیه می‌تواند به لو رفتن اسرار جنگنده‌های «اف-۳۵» منجر شود، ترکیه را از برنامه تولید این جنگنده کنار گذاشته است. آمریکا همچنین تهدید کرده است که اگر این سامانه در ترکیه فعال شود، علیه آنکارا تحریم اقتصادی اعمال می‌کند.

با وجود این تهدیدات، ترکیه به تحویل گرفتن محموله‌های اس-۴۰۰ ادامه داده و آنطور که میخییف امروز به اینترفکس گفته، محموله کامل این سامانه از جمله موشک‌های آن، به ترکیه تحویل داده شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.