همدان-مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از اجرای طرح بیمه اجباری از آبان ماه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۴ تا ۵ درصد جمعیت استان همدان فاقد پوشش بیمه‌ای باشند بنابراین این افراد مشمول بیمه اجباری سلامت می‌شوند.

۵ درصد جمعیت استان همدان فاقد پوشش بیمه هستند

به‌‎گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی بیمه سلامت سعید فرجی در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس بند الف ماده ۷۰ قانون ششم توسعه کشور باید همه افراد جامعه تحت پوشش بیمه قرار گیرند و این تکلیف به بیمه سلامت داده شده تا تمامی افراد فاقد پوشش بیمه‌ای تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه طرح بیمه اجباری از آبان ماه آغاز خواهد شد، تصریح کرد: کسانی که در سه دهک پایین قرار دارند به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند البته تا استقرار کامل بیمه و استعلام آزمون وسع فعلا ۵۰ درصد حق بیمه از افراد دریافت می‌شود.

فرجی با اشاره به اینکه صندوق همگانی بیمه سلامت در سال ۷۴ شکل گرفت، افزود: با اجرای طرح تحول سلامت طرح بیمه همگانی آغاز شد که این صندوق مشمول افرادی بود که تحت پوشش هیچ‌گونه بیمه‌ای نبودند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده بود ۱۰ درصد جمعیت استان فاقد بیمه باشند، ادامه داد: در سال اول ۲۰۰ هزار نفر به عضویت این صندوق درآمدند و در سال ۹۵ در استان همدان ۲۸۵ هزار نفر در این صندوق عضو شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان یادآور شد: در سالهای ۹۳ تا ۹۵ افرادی که پوشش بیمه‌ای قبلی شان تمام شده بود، به صندوق بیمه همگانی آمده و هزینه‌های زیادی به سازمان تحمیل شد.

فرجی خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ قانون رفع همپوشانی به سازمان بیمه سلامت ابلاغ شد و طی سالهای ۹۶ و ۹۷ به تدریج بخشی از جمعیت ۲۸۰ هزار نفری کاهش یافت و در نهایت جمعیت تحت پوشش این صندوق به ۱۷۵ هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۵ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه همگانی قرار دارند، تأکید کرد: در حال حاضر ۵۷ درصد از جمعیت استان همدان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این میزان ۶۵۰ هزار نفر در صندوق روستائیان، ۱۲۵ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، ۷۰ هزار نفر در صندوق سایر اقشار، ۱۰ هزار نفر در صندوق سایر اقشار و ۱۶۵ هزار نفر در صندوق بیمه همگانی عضو هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.