مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در راستای سخنان مقام معظم رهبری در بیانیه‌ گام دوم انقلاب خطاب به جوانان و نوجوانان شعار سال جاری شورای دانش آموزی طلایه‌داران گام دوم انقلاب است .

«طلایه‌دارن گام دوم انقلاب» شعار امسال شوراهای دانش آموزی

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده در آیین نمادین برگزاری بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی خراسان رضوی که در دبیرستان دخترانه شاهد شهید حمامی برگزار شد،گفت: انتخابات شورای دانش آموزی امروز در سراسر خراسان رضوی با مشارکت یک میلیون دانش آموز در حال برگزاری است و بنا به جمعیت مدرسه پنج الی ۱۱ نفر عضو این شورا می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اولین و مهم‌ترین هدف ما اجرای سند تحول بنیادین است، بیان کرد: اجرای این سند باعث ایجاد یک انقلاب شده است و ما در تلاشیم دانش آموزان در مدارس مهارت‌هایی را آموزش ببینند که در زندگی آینده‌شان موثر باشد.

خدابنده با اشاره به اینکه یکی از مباحث سند تحول بنیادین مشارکت‌پذیری است، عنوان کرد: در شعار سال آموزش و پرورش که امید آفرینی، مشارکت پذیری و مهارت آموزی است نیز این شاخص به خوبی مشخص است.

وی افزود: انتخابات شورای دانش آموزی ترکیبی از شعار سال ما است، امید آفرینی یعنی القای امید در بین جوانان که آگاه باشند در سرنوشت خود تأثیرگذار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در بحث مشارکت پذیری ما به عنوان متولیان حوزه تعلیم و تربیت از ظرفیت اولیا و دانش آموزان بهره ببریم اما رکن اصلی و مهم خود دانش آموزان هستند که همکاریشان باعث می‌شود برنامه‌های ما نیز با شتاب و سرعت بیشتری انجام شود.

خدابنده از دانش آموزان خواست که در تشکل‌های مختلفی از جمله بسیج دانش‌آموزی، فرزانگان، انجمن‌های ورزشی و علمی مشارکت داشته باشند تا حضور در جامعه را در بستر کوچک مدرسه تمرین کنند.

وی با تاکید براینکه کاندید شدن در انتخابات و رأی دادن، حق اجتماعی شما است خطاب به دانش آموزان گفت: رأی دادن یک مسؤولیت اجتماعی است و شما باید نظر خود را عمال کنید و خود را معرض رأی‌ها قرار بدهید زیرا در آینده باید عهده‌دار مسؤولیت‌های بزرگی در جامعه باشید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: تعلیم و تربیت اجتماعی، سیاسی دانش آموزان نیز از اهداف مهم ما است زیرا دانش‌آموزان باید در آینده انسان‌های با اخلاق و قانون‌مداری باشند که با انتخابات شورای دانش آموزی این مهارت را تمرین می‌کنند.

خدابنده با بیان اینکه شعار سال جاری شورای دانش آموزی طلایه‌داران گام دوم انقلاب است، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه‌ گام دوم انقلاب خطاب به شما نوجوانان و جوانان است و باید در اجرایی شدن این بیانیه تلاش کنید زیرا شما آینده سازان کشور عزیزمان هستید.

برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی از برکات نظام جمهوری اسلامی است

در ادامه مراسم مدیر ناحیه ۶ آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی از برکات نظام جمهوری اسلامی است که با هدف تعمیق باورهای دینی، سیاسی، اجتماعی و مشارکت پذیری برای تصمیم سازی بهتر در بستر مدرسه شکل گرفته است.

نورالله جهانشیری افزود: خرسندیم که امروز همزمان با سراسر کشور و استان پهناور خراسان در ناحیه ۶ مشهد شاهد برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی هستیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.