البرز- نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی البرزبا نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی وضعیت و مشکلات حوزه ی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

البرز در فضاهای درمانی و آموزشی کمبود جدی دارد

به گزارش قدس آنلاین، در این نشست که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان گزارشی از وضعیت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این استان گفت : دانشگاه  علوم پزشکی البرز نزدیک به هشت هزار نیروی بهداشتی، درمانی، آموزشی و اداری دارد و تنها ۲۲۱ عضو هیات علمی  که نیاز است برای رشد و پیشرفت دانشگاه سرانه جذب هیات علمی برای دانشگاه البرز افزایش یابد.

دکتر حسین کریم با بیان اینکه ۵۶ درصد از تامین بودجه دانشگاه از درامد های اختصاصی است گفت: بدهی بیمه تامین اجتماعی، سازمان امور زندان ها و هزینه های درمانی سنگین و زیادی که اتباع بیگانه بر دوش دانشگاه می گذارد دانشگاه را با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به کمبود فضاهای درمانی، آموزشی و بهداشتی در استان تصریح کرد: ۵ دانشکده در ساختمان غیر استاندارد مستقر هستند و بخش زیادی از خدمات بهداشتی درمانی در محل های استیجاری ارائه میشود و این هزینه زیادی را برای دانشگاه به همراه دارد.

وی در ادامه از نمایندگان و دیگر مسئولان خواست تا دانشگاه را در ساخت پروژه های درمانی نیمه کاره در استان کمک کنند و افزود: بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی فردیس با ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی جهت تکمیل شدن نیاز به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

دکتر کریم ادامه داد: بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کمالشهر با ۱۱ درصد پیشرفت کاری در دست احداث است که بر اساس جلسات متعددی که با شهرداری کمالشهر برگزار شد توافق شده است شهرداری تا ساخت اسکلت این بیمارستان کار را دنبال کند و پس از آن دانشگاه  ادامه  ساخت را پیگیری کند که نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد بود.

وی همچنین در ادامه به پروژه های درحال ساخت بیمارستان سوختگی، کلینیک ویژه شهید رجایی با ۷۰ درصد پیشرفت کاری  اشاره کرد و افزود: دو پروژه درمانی خیرساز از جمله کلینیک ویژه بیمارستان های ساوجبلاغ و نظرآباد  نیز در دست احداث است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.